Az Apple korábban nem engedélyezte a Spotify számára, hogy tájékoztassa a felhasználókat arról, hogy alkalmazáson kívül olcsóbban tudnak előfizetni a szolgáltatásra, emiatt bepanaszolta a vállalatot az EU-nál. Miután évekig tartott a vizsgálat, az EU idén márciusban rekord összegű bírságot szabott ki az Applere, amiért megsértették a a versenypiaci törvényeket.
Az Apple most lehetőséget biztosít a Spotify számára, hogy az App Storeban feltűntesse előfizetői csomagjainak az árát, valamint a promóciós ajánlatokat, de csak az Európai Unióban. A cupertinói vállalat azt is lehetővé tette a napokban, hogy linket hozzanak létre külső fizetési lehetőségekhez, ám ezért fizetnie kell a fejlesztőknek, méghozzá 20 százalékot. Ezzel a Spotify nem akar bajlódni, így ők csak simán feltűntetik az áraikat ezentúl.