Navigáció és kamera egyben: Navitel RE900 FullHD teszt

2018. június 17.
44.2371
marco profilja, adatai
marco
Egy ideje örömmel teszteljük a Navitel készülékeit az Androgeeknél, és nem csak azért mert szimpatikusan például időben reagálnak a piaci igényekre, hanem azért is, mert valóban megbízható márkává nőtte ki magát a cseh gyártó. Még tavaly, a Navitel T700 3G tesztjében emlegettem, hogy milyen jó is lenne egy navigáció egybeépítve egy menetrögzítő kamerával, és alig fél évre rá megérkezett a gyári megoldás, jelen tesztünk alanya, a Navitel RE900 pontosan erre képes.


A Navitel az új készüléket éppen ezért nem is a navigációk, vagy a tabletek, illetve a szélvédőkamerák osztályába sorolja, hanem az újonnan létrehozott combo típusok közé. Ez, ahogy a fentiekből már kitűnik, egy olyan készülék, amely egy navigációt és egy szélvédőkamerát egyesít egyetlen eszközben, ezáltál nem csak helyet spórolva a szélvédőn, hanem egyszerűbbé téve a funkciók kezelését.

Az eleve kompakt méretű RE900 5 colos kijelzővel és 1280?720 IPS felbontással rendelkezik, ami mögött 1.3 GHz-es, négymagos MTK8382 Cortex-A7 Quad Core CPU teljesít szolgálatot. RAM-ból 1GB-ot kapunk, a beépített tárhely pedig 16GB. Mellette egy maximum 64GB tárhellyel ellátott SD/SDHC kártyafoglalat húzódik meg, a GSM modul micro-SIM foglalatába pedig természetesen bármilyen szolgáltató (maximum 3G) SIM kártyáját tehetjük.

A főképernyő egyszerű és letisztult, és persze könnyen kezelhető

A főképernyő egyszerű és letisztult, és persze könnyen kezelhető


A gyártó saját Navitel Navigator navigációs szoftvere 43 európai ország mellett Oroszország, Fehéroroszország, Kazahsztán és Ukrajna naprakész adatait tartalmazza, amihez ingyenes élettartam térképfrissítés is jár, így az elévüléstől egyáltalán nem kell tartani. A GSM kapcsolatnak hála, gyakorlatilag percre kész POI (töltőállomások, ATM-k, éttermek) és folyamatosan frissülő traffipax adatbázist tartalmaz a készülék.

A felületet az Android 4.4.2 hajtja meg, ami bár nem mai csirke, nyilván bőven kiszolgálja a navigációs szoftver igényeit. A 800 mAh akkumulátor nem igazán combos, de mint a navigációkat általában, úgyis folyamatosan bedugva tartjuk, így ennek esetleges hátulütőivel valszínűleg sosem találkozunk.

A szoftver felületére nem térnék ki külön, az gyakorlatilag megegyezik a Navitel T700 3G felületével, akinek nem ismerős a Navitel saját szoftvere, annak érdemes az előző tesztre is vetni egy pillantást.

A mozgatható FullHD kamera halszemoptikát kapott

A mozgatható FullHD kamera halszemoptikát kapott


Ami ehhez képest óriási újdonság, hogy - az nemrégiben minden Navitel navigációba megérkezett - új magyar hangon szólal meg a készülék, ami pedig nem más, mint a minden autósportot kedvelő ember számára ismerős Szujó Zoltán! Ha nem lenne elég, hogy a többek között Forma 1 közvetítésekből ismert hang beszélget velünk az autóban, külön poén, hogy van egy racing mód is, ahol a közvetítésekből megismert stílusban vezényli a menetet Zoli. Kemény.

Áttérve a szélvédőkamera tulajdonságaira, talán a legfontosabb tulajdonság, hogy az OmniVision OV 2710 típusú lencse 1920?1080 FullHD minőségben rögzít, 30fps-sel. A 140°-ban érzékelő kamerát ötrétegű üveg védi. Ahogy az R600-as szélvédőkamera esetében, úgy az RE900-nál is megpakolta a gyártó szenzorokkal a készüléket, így nem több fontos képességgel is ellátva a kombót.

A beépített giroszkóp nem csak a ParkingMonitor funkciónál jön jól, hanem esetleges balesetek során is. Előbbi funkció felelős azért hogy a leparkolt autót ért lökés esetén bekapcsoljon automatikusan a készülék, így he elölről érte az autót egy koccanás, azonnal menti az eseményt az RE900 és a készített felvételt védelemmel látja el, így gondoskodva a véletlen törlések elkerüléséről.

Le kéne mosni a szélvédőt

Le kéne mosni a szélvédőt


Hasonlóan ehhez működik a vészhelyzetben bekapcsolódó kamera is, ez hirtelen fékezésnél, koccanásnál, bármilyen olyan esetben amikor hirtelen sebességváltozás következik be, automatikusan bekapcsol és rögzíti az eseményeket.

Természetesen a fenti két funkciót, a navigálást és a menetrögzítést egyidőben is tudja végezni a készülék, viszont mindemellett még vannak olyan funkciói amik hasznosak lehetnek. Ilyen többek között a bluetooth kapcsolat, amivel egyből telefon kihangosítóvá is tehetjük az RE900-at, de ha ehhez még hozzávesszük, hogy FM transmittert - amivel az autó rendszerére küldhetünk ki zenét és a telefonos beszélgetést is - is elrejtettek benne a gondos cseh mérnökök, máris nyilvánvalóvá válik hogy mennyi mindenre használhatjuk a mindennapokban.

A néhány hetes tesztidőszak alatt nagyon a szívünkhöz nőtt az eszköz, legtöbbször már ezt használtuk az autó beépített navigációja helyett, sokkal pontosabb, sokkal gyorsabb és naprakészebb volt a beépített Garminnál - hála a folyamatos frissítéseknek. Természetesen nem kötelező a micro-SIM kártyahelyet használni, a telefonról megosztott wifi hotspottal is nagyszerűen működik a Navitel kombója, nálunk hetente kétszer kapott egy kis delejt és akkor szépen lefrissítgette magát.

A sim foglalat kezeli a 3G kártyákat, a tárhely 16Gb-ig bővíthető

A sim foglalat kezeli a 3G kártyákat, a tárhely 16Gb-ig bővíthető


Apróság, de nagyon kellemes funkció, hogy navigáció közben kép a képben funkcióban látjuk a kamera által közvetített és rögzített képet is. Összességében nem tudunk olyan funkciót említeni, ami hiányzott volna: tabletként használva elbírna egy jobb Androidot is, ez tény, de mivel böngészni, zenét hallgatni, filmezni így is lehet rajta, ebbe sem lehet nagyon belekötni, főleg nem ennyiért.

Ha mégis egy negatívumot ki akarok emelni, akkor az az, hogy a kamera képébe mindenképpen belóg a tartó, amiben a készülék van. Akárhogy forgatjuk a kamerát, trükközünk a tapadókoronggal, a bal oldalon ott egy kis belógás.

A csomag a készüléken kívül tartalmazza a szélvédőre tapasztható autós tartót, usb kábelt, és természetesen autós töltőt is. A Navitel RE900 FULLHD készüléket nagyjából 42.000 - 48.000 forint között lehet megkapni, ami figyelembe véve a képességeit és tulajdonságait, a maga kategóriájában egész barátinak mondható.
 
  • Funkciók
    10
  • Ár/érték
    9
  • Hardver
    8
  • Használhatóság
    9

KIVÁLÓ KÉSZÜLÉK!

90%
10 hozzászólás

marco

5 hónapja, 6 napja

petrovicsz írta:
Hű de komoly értékelést kapott! Ennyire bejött?
petrovicsz: Nagyon. Jó kis cucc, mert minden két olyan dolgot ötvöz, ami kell egy autóba.

zender: Ez egy Chevrolet Captiva SUV. Nagy dög, de a Navi tényleg kicsi.

Porthos: Készült róla menetvideó, de már így is csúszott a teszt, nem volt idő a vágásra sajnos. Lehet, kitesszük majd FB-ra ahová a múltkor is.

válasz erre

Porthos

5 hónapja, 1 hete és 1 napja

Erről most nem készült menet videó? Nagyon megnézném, mit tud.

válasz erre

Levi87

5 hónapja, 1 hete és 2 napja

Érdekes kombináció, de teljesen ésszerű! Nem csodálom az értékelést, biztos jó cucc.

válasz erre

Kisfaludy82

5 hónapja, 1 hete és 2 napja

Nagyszerű eszköznek tűnik!

válasz erre

Direktor

5 hónapja, 2 hete

Micsoda kombó!

válasz erre

technomancer

5 hónapja, 2 hete

Korrekt eszköz lett! Méretre is király nagyon!

válasz erre

Harder

5 hónapja, 2 hete

Érdekes kis kombó nagyon! Ára nekem picit húzós...

válasz erre

zender

5 hónapja, 2 hete

Igazán formás kis kütyü! A kocsi milyen típus, kisebb nagyobb amiben le van fotózva? Csak a méretarányok miatt kérdem.

válasz erre

TEchie

5 hónapja, 2 hete és 1 napja

Milyen pici basszus! Ára mondjuk elég durca!

válasz erre

petrovicsz

5 hónapja, 2 hete és 1 napja

Hű de komoly értékelést kapott! Ennyire bejött?

válasz erre

új kommentek

legutóbbi hozzászólások
 

Közösségi felületeink