A Facebook változtatni akar a felhasználók számára megjelenített hírfolyamon (kezdőlapon), elsősorban a hivatkozásokkal kapcsolatban.
A változtatás kevesebb "click-baiting" bejegyzést jelent majd a hírfolyamon, melyek egyébként jelenleg Magyarországon is elég "népszerűek".
A változtatás kevesebb "click-baiting" bejegyzést jelent majd a hírfolyamon, melyek egyébként jelenleg Magyarországon is elég "népszerűek".
Eddig úgy működött a Facebook hírfolyama, hogy olyan tartalmakat hozott előre a Hírfolyamon, melyek több kattintást kaptak, ezáltal "több embert érdekeltek". Le lehet vonni a következtetést, hogy ezek alapján mindenki csak azt látja a Hírfolyamán, amit a Facebook szeretne, hogy lásson.
Mi is az a "click-baiting"? Ez egy olyan technika, amit manapság sokan kihasználnak, hogy az óvatlan felhasználókat esetleg rosszindulatú kódot és egyéb, átveréseket tartalmazó weboldalakra vezessék - lényegében "kattintásvadász" hivatkozásoknak is fordíthatjuk az ilyen bejegyzéseket. A lényegük az, hogy a beágyazott hivatkozásnak olyan címe van, amitől kíváncsi lesz rá az ember, de a leírásában nincs semmi, ami megmutatná, vagy utalna rá, hogy mit lát majd a látogató a hivatkozott weboldalon, így igazából nem tudja eldönteni, hogy ő valóban látni szeretné-e, amit majd látni fog. Gondoljunk csak a mai Facebook bejegyzésekre, az én ismerőseim is gyakran kattintanak ilyenekre, mint például "Bementek ebbe a romos házba, amit ott találtak, elképesztő! Nem fogsz hinni a szemednek!", és van hozzá egy darab kép egy romos házról vagy valamiről, amiből nem lehet kivenni, hogy micsoda. DE! A hivatkozáshoz nincs leírás, vagy ha van is, legtöbb esetben csak a cím, megismételve, és van hozzá egy link egy olyan weboldalra, amiről valószínűleg soha nem hallottunk még. Innen, ha nem gondolkodunk rajta, akkor nem tudhatjuk, hogy most mégis miről van szó: tényleg találtak valamit, amitől én el fogok ájulni, vagy csak kamu az egész.
Mindannyian (vagy legalábbis többen, akik nem vakon kattintgatnak...) tudjuk, hogy ezek mind átverések és sosem fogják azt megmutatni, amiről a címben írtak, helyette a nevünkben megosztják a bejegyzést, hogy az ismerőseink is megoszthassák és rákattintsanak, ezzel szépen mindenkihez eljut a csalás (ami rossz esetben nem csak egy megosztást, de rosszindulatú programokat, vagy a belépési adatok ellopását is jelentheti). Mivel ezekre sokan kattintanak rá, ezért még feljebb kerülnek a hírfolyamainkon. A Facebook ezt akarja megváltoztatni (végre!), mégpedig úgy, hogy ezeket a hivatkozásokat (jórészt) elrejti, és helyette azokat hozza előtérbe, amelyek tartalmába "belelát" a felhasználó a leíráson keresztül.
A másik változtatás az lesz, hogy a Facebook előnyben részesíti (feljebb helyezi) majd azokat a hivatkozásokat, amelyeket a megfelelő "hivatkozás" formátumban osztanak meg (lásd a képet alább) ahelyett, hogy a bejegyzéshez külön képet mellékelnek (ezáltal képként osztják meg a hivatkozást, linkkel a leírásban).
Tanulmányok szerint a hivatkozás formátumú bejegyzések kétszer annyi kattintást kapnak, mint a leírásba helyezett hivatkozással ellátott képek, viszont utóbbiak esetében (más felmérések szerint) nagyobb a kedvelések, hozzászólások aránya.
Forrás: VentureBeat