A kérdéses dokumentumokból ugyanis tisztán kiolvasható, hogy bár a Facebook ingyenesen kínált rengeteg játékos applikációt, ez az elnevezés azonban megtévesztő volt, hiszen a programokon belül rengeteg vásárlási lehetőség bukkant fel, ezáltal egy kisebb vagyont költhettek el benne az emberek, ami óriási átverés, noha a mobiljátékok világában még ma is folyamatosan alkalmazott gyakorlat.
A Facebook kapcsán azonban a legnagyobb baj, hogy a szivárgás szerint ők kifejezetten erre, a manapság in-app purchase névre keresztelt megoldásra ösztönözték a fejlesztőket, lévén tisztában voltak azzal, hogy a friendly fraud, avagy a barátságos csalás alaposan beszippantja majd a gyerekeket és a befolyásolható felnőtteket, akik elképesztő pénzeket szórhatnak majd el az applikációkban, miközben a játékok sok esetben akadálytalanul hozzáfértek a bankkártya adatokhoz, tehát a gyerekek úgy költöttek el vagyonokat a szülők számlájáról, hogy nem is tudtak róla.
Hogy a rendszer milyen hatékonyan működött, azt egy adat mutatja a dokumentumban, mégpedig az, hogy 2010 és 2014 között a szinte zéróról 9 százalékra emelkedett a kapcsolódó pénz-visszafizetési igények mértéke.