Rövid időn belül másodszor esett meg Törökországban, hogy több online szolgáltatás egyszerre vált elérhetetlenné, ám ezúttal főleg közösségi oldalak és a világ legnépszerűbb videómegosztóját kell nélkülözniük a felhasználóknak.
A TurkeyBlock reportálta az esetet, amit török idő szerint november 4-én hajnali 1 óra 20 perckor észleltek az ország legnagyobb internetszolgáltatójánál. Az érintett szolgáltatások, amik vagy elérhetetlenek, vagy nagyon lassan, ergo használhatatlan módon érhetőek csak el, a Facebook, a WhatsApp, a Twitter, az Instagram és a Youtube.
Az eset nem egyedi, a múlt hónapban a Dropbox, OneDrive és a GitHub felhasználók kerültek hasonló helyzetbe a régióban. A bannolást először a nagyobb szolgáltatók rendszerében észlelték, mint a TTNet és a Turkcell, de utána fokozatosan gyűrűzött lefelé a hierarchiában. A kisebb vállalkozásokat a report pillanatában még nem érintette.
A hatóságok igyekeznek minél inkább biztonság alá helyezni a kormány adatait, hogy egy esetleges adathalászat következtében illetéktelenek kezébe kerüljenek érzékeny információk. Jelen pillanatban nincs arról információ, hogy a fennálló helyzet meddig fog tartani.