Mint a beszámolóból megtudtuk, a kérdéses probléma a 2009 és 2011 között forgalmazott eszközökben biztosan fennállt, de a 2012 után érkezett eszközöknél is volt rá példa, azt azonban nem sikerült bizonyítani, hogy a kiskapukat bárki kihasználta-e a gyakorlatban.
A Bloomberg cikke szerint a probléma nemcsak Olaszországban, hanem több európai országban is fennállt, és a szolgáltató csak azért nem hívta vissza korábban az eszközöket - ergo a kiskapuról már akkoriban is tudtak -, mert az túl nagy költségekkel járt volna.
A szolgáltató a lap megkeresésére kiemelte, hogy 2011 és 2012 között a jelentések ellenére nekik sikerült megoldaniuk a helyzetet, lévén a Huawei is ezekben az években hallott először a kiskapukról, melyeket rögtön befoltoztak. Más kérdés, hogy minderről miért csak évekkel az eset után hall a nyilvánosság?
FRISSÍTÉS! A Huawei Technologies megkereste lapunkat a témával kapcsolatban, az alábbiakban módosítás nélkül közöljük a cég nyilatkozatát:
A "hátsó kapu", amelyre a Bloomberg cikke utal, nem más, mint a Telnet, amely egy diagnosztikai funkciót ellátó, általánosan elfogadott és használt protokoll az iparágban. Ez - a cikk állításával szemben - nem volt elérhető az internetről. Ezért is inkorrekt a Bloomberg, amikor azt állítja, hogy a Huawei jogosulatlanul férhetett hozzá a szolgáltató vezetékes hálózatához Olaszországban. Mindössze annyi történt, hogy egy fejlesztést követően egy diagnosztikai funkciót nem sikerült először törölni. A hibára egy, a Vodafone által kezdeményezett, egy teljesen rutin biztonsági intézkedésnek számító, független biztonsági tesztelés során derült fény, és a hibát a Huawei még akkor - 7 évvel ezelőtt - kijavította.