Négy kritériumot szabtak meg, amiből legalább kettőt kell teljesítenie a különböző projektek mögött álló stáboknak, amennyiben a stúdió a Legjobb Film kategóriában szeretné indítani az alkotást az Oscaron. Az első a legnevetségesebb mind közül, miszerint vagy egy főszereplőnek, vagy egy fontos mellékszereplőnek lennie kell, aki egy alul reprezentált kisebbségből származik - írja a The Guardian.
Ezenfelül a filmnek konkrétan egy kisebbség helyzetével kell valamilyen formában foglalkoznia. Amennyiben nem történik változtatás, akkor 2024-től már ezek a szabályok érvényesek, viszont azzal a kérdéssel valamiért már nem foglalkozott az Akadémia, hogy mégis miféle kontraproduktív hatása lesz ennek a fajta erőltetésnek az egyenjogúság tekintetében.
Továbbá a film stábjában legalább két olyan vezetőnek kell lennie, aki kisebbségből származik, illetve még hat másik kisebb pozícióban is hasonlóan kell eljárni. Vigyázz, még nincs vége: a stáb 30%-ának egy alul reprezentált kisebbségből kell származnia! Ezenfelül a gyakornokokra is vonatkozik egy új előírás, valamint a marketing/kommunikációs csapatra is, viszont kétségtelen, az imént részletezett pontok a legvisszásabbak az összegészet nézve.
Hogy ez milyen formában segíti elő a művészetet, hogy miért csak az lehet egy adott évben Legjobb Film, ami kisebbségi ügyekkel foglalkozik... nos, ez itt a milliódolláros kérdés. Azért gondoljunk bele: ilyen sztenderdek mellett A gyűrűk ura: A király visszatér nemhogy megnyerni, de jelölve sem lett volna a kategóriában.