Reklámok

2014. április 23.
6251
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Figyelem! Ez a hír a régi androgeek rendszerből lett átmentve, ezért képek és szövegformázások hiányozhatnak belőle!
scrn profilja, adatai
scrn
Manapság a reklám szó hallatán mindenki csak sóhajt egyet.
 

Ezt látjuk mindenhol. A TV-be, az Interneten, az utcán ezt halljuk a rádióba. Reklámokra szüksége van egy-egy weboldalnak vagy egy rádiónak vagy bármely médiának ami megakar élni az általa nyújtott tartalomból.

Két féle képpen lehet ezt kivitelezni:


Pofátlan, arcátlan reklámok. Felbukkanó ablakok, villódzó widgetek és a "lájkolj minket, ha megakarod nézni a tartalmat" típusú
Stílusos, alig feltűnő s nem zavarja az olvasót amíg az oldalon tartózkodik.


Persze valahol elnézhető neki, hiszen valamiből fenn kell tartani az oldalt és a kollégákat. De kérdezzük mi, hogy miért kezd bele egy olyan projektbe, amit nem tud finanszírozni. Erre a legjobb válasz az, hogy már úgy kezd bele, hogy az elején eldönti. Reklámozni fog. Sajnos oldal neveket nem használhatunk, hiszen azonnal a bíróságon találnánk magunkat, de talán finoman célozhatunk egy-kettőre. Alapból nem nézzük s nem is ajánljuk az olyan magyar oldalakat, ahol reklámok vannak. Hogy miért?



Mert gusztustalan. Gusztustalan, mert a reklámmal nem csak az oldalba vetett hitet veszti el az olvasó, de azt sugallja a felhasználónak, hogy bizony a háttérben mindenki arra törekszik, hogy pénzt vegyen ki belőle s nem arra, hogy a tartalom minőségi legyen. Szintén a magyar oldalaknál megfigyelhető, hogy a szenzáció hajhászás már-már olyan szintet képvisel ami nevetséges.

[caption id="attachment_9369" align="aligncenter" width="620"] Persze vannak reklámok amik kivételt képeznek minden alól.[/caption]

Ha nincs hír, kitalálunk egyet!

Gondolják ők. Totálisan tesznek arra, hogy Te valós vagy minőségi információt kapj. Csak az lebeg a szemük előtt, hogy a látogatottsági adatok gyarapodjanak és a kattintások gyűljenek. A regisztrációddal pedig eladhassák a mail címed, ha netán még fel is iratkozol a hírlevélre. Átlagosan az utolsó bekezdésben szerepel, hogy jogukban áll küldeni Neked a partnereiktől is a szemetet. A leiratkozási gomb a legtöbbször halott, és ekkor arra hivatkoznak, hogy technikai probléma van. Majd bíznak benne, hogy elfelejted és megkapod a következő reklám hírlevelet is.

Nem mondjuk azt, hogy a reklám teljesen rossz dolog. Vannak a világon dolgok amiket jó reklámozni, amik megérdemlik a figyelmet. Ilyenek például a leárazott, akciós IT készülékek, egy új hasznos applikáció vagy egy új nyomtató patron. Szerintünk a reklám akkor hasznos, ha a felhasználó érdekeit szolgálja. Vagyis, olyanról tájékoztat ami Neked hasznos lehet. De kinek mi a hasznos? Átlagolhatunk olyan termékekre amit mindenki használ: egér, billentyűzet, mosópor stb...

Védekezés:

Lehetőségünk van az AbBlock kiegészítők beszerezésére, amivel nagyjából kiszűrhetjük a reklámokat. Bár tavaly reppent fel a hír, hogy a Google s Facebook és még sokan mások szép pénzeket adnak eme bővítmények szolgáltatóinak, hogy jelenjen meg néha, egy-egy reklám. És valószínű, hogy ez igaz is, hiszen nem minden esetben blokkolja az egyszerű reklámokat. "Sajnos a pénz beszél a bővítmény nem működik."

A Chrome Adblock letöltése

Az Opera AdBlock letöltése

A Mozilla AdBlock letöltése

Az új trend Google Pluszon:

A Google pár napja vezette be a lehetőséget, hogy akik rendelkeznek 1000 követővel Pluszon, azoknak lehetőségük van reklámozásra. Mondani sem kell, hogy a ripacs oldalak nagy része rá is ugrott a dologra. Jelenleg könyörögnek a felhasználóknak, hogy kövessék őket, mert tesztelni szeretnék az új szolgáltatást. Hogy ez miért szánalmas?

Akik könyörögnek azok túlnyomó többsége (akiket mi láttunk eddig), Közösségi Marketingel foglalkozó cégek, oldalak, akik szép összeget szakítanak. Kérdezzük mi: Ha valaki ebből él, miért könyörög követőkért? Ha ezt csinálja, miért süllyed le egy ilyen szintre? Hát igen, a Google Pluszon még nem működnek olyan hatékonyan a Lájk robotok mint Facebookon, így itt nehezebb nekik az elindulás. Ha nem sikerül nekik elindulni, akkor persze a Google Plusz "Halott", "Ez nem jó" jelzőkkel illetik.

Az Androgeek olvasótáborának a 95%-a Google Plusz felhasználó aminek nagyon örülünk. Ők tudják, hogy miről beszélünk és valószínű, hogy előbb meg is értik mint a "másik" oldal felhasználói. Sokat lehetne még írni eme politikáról, de a világ ennél csak durvább lesz a jövőben és hamarosan egy ún. "reklám korszak" köszönt majd ránk. Ahogy minden digitális lesz, úgy tudnak a cégek, vállalatok Téged bombáznia  szeméttel.
nincs még hozzászólás