Az NNG Kft.
a mobil, a járműipari és a személyi navigációs szektor számára fejleszt innovatív navigációs megoldásokat, és kínál teljesen testre szabható, fedélzeti 3D-s navigációs alkalmazásokat a vásárlók egyéni igényeit is kielégíteni kívánó eszközgyártók, autógyárak és OEM-márkák képviselői számára. A díjnyertes iGO My way szoftvermotorra épülő, egyedülálló technológia már világszerte több millió navigációs eszközön megtalálható.
Az NNG Kft. vezetése úgy gondolta, hogy a georgia-i (USA) székhelyű nFuzion megvétele tovább erősíti a remek pozícióját az autóipari technológiák fejlesztése során. Az nFuzion 14 éves tapasztalattal rendelkezik autóipari szoftverek tervezésében és prototipizálásában. A cégnek 2006 -ban a PND (személyi navigációs eszközök) voltak a prioritási lista élén. Azonban úgy gondoltál, hogy ne csak a felső kategóriás autók alaptartozéka legyen a navigáció, ezért nyitottak az. alsó és közép kategória felé.
Azonban a mai napon tartott sajtótájékoztatóján, egy egész Szegedet érintő változásokat jelentett be az NNG Kft. Az eddigi felfelé ívelő tendenciát követve, egy új fejlesztési központ létrehozása szinte várható volt. Azonban kevesen gondolták volna, hogy ezt nem a fővárosban teszik meg, pedig a székhelye Budapesten van.
A mai nappal (2014.augusztus 27.) megkezdi a toborzást az új szegedi központjába, ahová már most 50 új alkalmazottat keresnek, és a jelenlegi terv szerint, ezt a számot 200 -ra emelik a következő egy évben. A cég vezérigazgatója, Balogh Péter szerint Szeged tökéletes választás mind a fellelhető munkaerő, mind a város kulturális szépsége miatt. Ugyanis SZTE informatikai és matematikai képzés minősége ország (sőt Európa) szinten kimagasló. Ezeket figyelembe véve hozta meg azt a döntést az NNG Kft., hogy az új fejlesztési központ Szegeden legyen.
A munkakörnyezet is azt sugallja, az ott dolgozni vágyónak, hogy világviszonylatban is minőséginek tekinthető feltételek mellett végezhetik a fejlesztők a munkájukat. A legjobb fejlesztőket szeretnék alkalmazni, ezért is preferálják a magyar munkaerőt. A cég filozófiája viszonylag egyszerűen megfogalmazható: ?Navigation for all? (Navigációt mindenkinek). Vagyis, hogy hatékonyan állítson elő világelső navigációs szoftvert az autóipar számára. A Jelenleg több mint 20 millió elégedett felhasználó, a cégnek ítélt díjjak egytől-egyig az IGO sikerét tükrözik.
A már 56 nyelven beszélő IGO navigációs rendszer eleinte csak felső kategóriás autókban volt megtalálható, azonban először a Toyota -val sikerült szerződést kötni, ahol az alsó - és középkategória volt a célcsoport. Mostanra rendkívül széles körben elterjedt az autósipari navigációs szoftvereket fejlesztő cég terméke az IGO. A Toyota -val való kapcsolat után, a komolyabb autógyártók is felfigyeltek az NNG Kft. navigációs megoldásaira, és ezek után már nem volt kérdés a prémium kategóriás autók közötti siker. Miután a Porsche, a Mclaren és a Ferrari az IGO navigációs rendszerét részesíti előnyben, ami egy a cég és a leendő felhasználók számára is egy előremutató helyzet. Ugyanis a prémium kategóriás autógyártók a lehető legnagyobb körültekintéssel választják meg az autójuk összetevőit, köztük a szoftveres felszereltséget is.
Ami nyilván érthető is, mert nem tehetik kockára a nehezen kialakított presztízsüket, egy rosszul megválasztott szoftverrel. Az IGO állta a sarat, méghozzá oly módon, hogy az eddig megkötött szerződések alapján 2018-2019 -ig folyamatosan fejlesztenek a különböző autógyártók modelljeire. Ez is azt mutatja, hogy az NNG szilárdan hisz a jelenlegi szoftver hosszútávú sikerében, hozzáteszem: joggal! Ezt jól bizonyítják, hogy mint nemzetközi, mint haza díjakkal jutalmazták a céget. Köztük olyan elismerésekkel mint az EBA (Europan Business Award), Legjobb Innovációs Cég díja, vagy az Év irodája és az Év munkáltatója. Jelenleg a vállalatnál 8% -nál kisebb a fluktuáció és a munkavállalók elkötelezettsége több mint 80%.
Ékes példája az NNG Kft. a Magyarországon elérhető sikereknek, ugyanis 150 országban vannak jelen, 10 képviselete van világszerte, továbbá a 2004 -es megalapítása óta Budapesten van a székhelye, és ezen nem is tervez változtatni azon, hogy ne Magyarországon legyen.
Közreműködött: Huszerl Dániel