2012-ben például 7,2 millió mobilt adtak el, míg 2014-ben már 61 milliót. A 2015-ös esztendőt valamivel 70 millió fölött zárták, így sokan várták már a tavalyi évet összefoglaló adatot, hogy a 80-100 millió közötti számon ismét elcsodálkozzanak.
Erre azonban nem került sor, amit a vállalat vezetője igen érdekes indokkal tudatott. Lei Jun a dolgozóknak küldött levelében említette meg, hogy a Xiaomi rendkívül gyorsan fejlődött, a tempó túl gyors is volt és most le kell lassítaniuk, a hosszú távú stratégiát kell szem előtt tartani és néhány terület nagyobb figyelmet igényel.
Ez elsőre elég furcsa indoknak tűnik, de olyan nagy riválisok is titkolóznak néhány fontos termék kapcsán, mint például az Amazon, a Sony vagy az Apple. Az is lehet, hogy egyre kevesebb információt akarnak megosztani a riválisokkal, hiszen az látszik, hogy igyekeznek innovatívak lenni és az offline árusítás területére is be szeretnének törni.