Nem becsülik meg a gépeket

2013. október 17.
5620
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Figyelem! Ez a hír a régi androgeek rendszerből lett átmentve, ezért képek és szövegformázások hiányozhatnak belőle!
scrn profilja, adatai
scrn



A vállalkozások döntő többsége addig használja irodatechnikai eszközeit, amíg azok teljesen elhasználódnak.
 

A működésképtelenné vált eszközök pótlása váratlan szükséghelyzetet teremt, amely a vállalkozások költségvetését is kiszámíthatatlanabbá teszik, derül ki a Budapest Bank kutatásából.






Ebben lehet segítség az új lízing-megoldás, amely lehetővé tesz, hogy ezekben a váratlan szituációkban költséghatékony módon jussanak irodagépekhez vállalkozások, és a fennmaradó összeget akár egyéb fejlesztésekre költhessék. A konstrukció a NAV-hoz bekötendő online pénztárgépek vásárlására is igénybe vehető.

Elsősorban a szükség határozza meg a vállalkozások irodagép-beszerzését: 92 százalékuk nem tervez előre, akkor dönt csak róla, amikor az épp aktuálissá válik (már nem javítható az eszköz vagy új munkatárs érkezése miatt új gépekre van szükség). Ennek megfelelően az sem jellemző, hogy tudatosan, időről-időre modernebbre, hatékonyabbra cserélnék a meglévő berendezéseket. 85 százalékuk addig használja az irodagépeket, amíg működnek, még akkor is, ha az esetleg lassítja a munkafolyamatokat, és csupán a cégek egyharmada szerez be új irodai eszközöket, ha a régiekkel már nem hatékony a munkavégzés.

Leginkább az asztali számítógépek, monitorok, laptopok esetében gyorsabb a csereidő, de ezeket is csak minden hatodik cég cseréli 2-3 évente, harmaduk 4-10 évente, szintén harmaduk pedig akár ennél is hosszabb időközönként, amikor már használhatatlanná válik az eszköz. A többi berendezést (nyomtatók, szkennerek, fénymásolók) a vállalkozások 20 százaléka cseréli 2-5 éven belül, a túlnyomó többség viszont csak akkor vásárol ezekből újat, ha a régi eszköz már nem hatékony vagy végleg elromlott.

Forrás: Budapest Bank


nincs még hozzászólás