Ebbe a kategóriába sorolható a LeEco is, akik tavaly azzal a céllal robbantak be az amerikai piacra, és vásárolták fel a Yahoo egykori főhadiszállását a Szilícium-völgyben, hogy megmutassák az egész világnak, így még olyan nyilatkozatok is elhangzottak, hogy céljuk az Apple leigázása, aminek jóvoltából rohamtempóban kezdték meg a fejlődést, és csaptak bele a tech világ minden szegmensébe.
Csakhogy a LeEco valamit nagyon elszámolt, így a Kínában elért sikereket nem tudták Amerikában is kamatoztatni, ezáltal nem sokkal a tavaly októberi amerikai debütálás után a vállalat komoly leépítésekbe kezdett, így év végére a betervezett 12 ezer fős létszám helyett mindössze 500 munkatársa maradt a vállalatnak, ezáltal most kivonulnak a Szilícium-völgyből, és így részben Amerikából is, ami persze nem jelenti azt, hogy készülékeik már nem lesznek kaphatók az országban.
Hogy a kínai gyártó bukását mi okozhatta, az egyelőre nem világos, ellenben nem szabad elfeledni, hogy saját hazájában és Ázsia más részein a LeEco továbbra is óriási népszerűségnek örvend, így nem kizárt, hogy később újra próbálkoznak.