A cupertinói techvállalat immáron évek óta vezette a viselhető eszközök (okosórák) piacát, ám most fordulat a kocka, a legfrissebb elemzői adatok szerint a kínai Xiaomi megelőzte az Applet, ami elsősorban az olcsóbb kategóriás fitnesz karkötőknek és okosóráknak köszönhető.
A Canalys adatelemző vállalat legfrissebb kimutatásai szerint a Xiaomi jócskán elhúzott az Apple mellett a viselhető eszközök globális piacán, a 2025-ös év első negyedévében a kínai gyártó piaci részesedése eléri a 19 százalékot, míg az Apple a második helyen áll 16 százalékkal. A Xiaomi 8,7 millió darab eszközt szállított le az elmúlt negyedévben, ami 44 százalékos emelkedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest.
Mindeközben az Apple csupán 5 százalékkal tudta növelni értékesített eszközeinek a mennyiségét, ami az első negyedévben eléri a 7,6 millió darabot. Az elmúlt időszakban sokat csökkent az Apple Watch órák iránti érdeklődés, sokan továbbra is azt hiányolják, hogy nem újul meg kellően az eszköz, miközben más rivális gyártók, például Xiaomi, Huawei vagy éppen a Samsung sorra hozzák ki újdonságaikat, ráadásul ár-érték arányban is jobbak.