A cél természetesen nem egy versenytárs a fő szoftverüknek, hanem az Android One filozófiáját követve, a gyengébb hardverekre és a harmadik országbeli felhasználók igényeinek kielégítése, figyelembe véve az elérhető sávszélességet.
Az azóta eltelt időben a Facebook Lite hatalmas evolúción ment át. Körülbelül egy évvel ezelőtt érte el az aktív felhasználók száma a 100 milliós lélektani határt, és az azóta eltelt időben ez a szám megduplázódott, hiszen a friss statisztikák alapján a felhasználói tábor mára átlépte a 200 milliót.
Ez a szám nem csak a Facebook egyre szélesebb, szinte a Föld minden lakott szegmensébe begyűrűző népszerűségét prezentálja, hanem hogy az elmaradottabb régiók is egyre inkább kezdenek felzárkózni a modern világ vívmányaival, egyre több helyen van internet, egyre több helyen válik elérhetővé és megfizethetővé az okostelefon vagy éppen a számítógép.