Kína egy innovatív megoldást kíván alkalmazni a lazac importfüggőségük csökkentésére, ugyanis nemrégiben vízre bocsátották a világ első lazactenyésztő hajóját, mely a becslések szerint évente akár 8000 tonna lazacot is képes lesz tenyészteni, amivel javítani tudják az ország élelmezésbiztonságát.
A Su Hai No.1 névre keresztelt hajó egyelőre csak próbaúton járt, a South China Morning Post beszámolója szerint várhatóan júniusban kerül átadásra, mivel jelenleg különféle módosításokat végeznek a járművön. A Wenchon hajógyár 600 millió jüanból, azaz közel 30 milliárd forintból építette meg a 250 méter hosszú hajót.
A Su Hai No.1 különlegessége, hogy gyorsan áthelyezhető, nincs helyhez kötve, így védve van a tájfunoktól és a káros algavirágzástól is. Ráadásul fel van szerelve egy olyan létesítménnyel, amely lehetővé teszi a lazac közvetlen feldolgozását a hajón, így a friss, feldolgozott halat akár 24 órán belül a belföldi piacokra is ki lehet szállítani.
Jelenleg Kína lazacfogyasztásának több mint 80%-a importra támaszkodik, elsősorban Norvégiából és Chiléből. Csak tavaly Kína több mint 100 000 tonna lazacot importált, és a becslések szerint ez a szám 2030-ra megduplázódik. Ezt az igényt próbálják majd kielégíteni, miközben csökkentik a környezeti terhelést. A hajó becslések szerint 8,3 millió köbméter tengervíz tenyésztési kapacitással rendelkezik.