A két cég közös kooperációja egy teljesen új technológiát vezetne be, aminek a részeként olyan bioüzemanyagot dolgoznának ki, amelyet többek között kávézaccból állítanák elő, a végeredmény pedig egy olyan biodízel lenne, ami több jelenleg használt busz esetében is átalakítás nélkül tankolható és alkalmazható volna.
A kérdéses bioüzemanyag alkalmazásával jelentős mértékben csökkenthető lenne a káros szén-dioxid kibocsátás, de a kávézacc, mint hulladék kezelése is könnyebbé válna, ami évente csak Londonban 200 ezer tonnányi hulladékot jelent, melyet az üzemanyag előállításához kiszárítanának, és kisajtolnák belőle a kávéolajat.
A Bio-bean becslései szerint alig 2 és fél millió csésze kávé elegendő lehet ahhoz, hogy egy londoni busz egy teljes éven át üzemeljen a zaccból kinyert kávéolaj által, amit egy jobb napon simán összehoz a londoni lakosság.