Kaspersky Lab: a pénzintézetek fele kompenzálja a kiberbűnözés során keletkezett károkat

2015. január 12.
6831
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Figyelem! Ez a hír a régi androgeek rendszerből lett átmentve, ezért képek és szövegformázások hiányozhatnak belőle!
scrn profilja, adatai
scrn
A Kaspersky Lab és a B2B International 2014-es, globális felmérése szerint, amelynek Magyarország is a része volt, kiderült, hogy a megkérdezett pénzügyi vállalatok 52 százaléka térítette meg az ügyfeleinek az internetes csalások következtében keletkezett károkat, anélkül, hogy a körülményeknek különösebben utánajártak volna.

Továbbá kiderült, hogy a cégek közel egyharmada gondolja úgy, hogy a kiberfenyegetések során felmerült költségek alacsonyabbak, mint a védekezés költségei. Annak tudatában, hogy a kiberbűnözők egyre inkább az e-fizetéseket célozzák, ez a megközelítés jelentős pénzügyi károkat jelenthet az adott vállalatok számára.

Sok olyan szervezet, amely online fizetési felülettel rendelkezik, fel van készülve azokra a többletköltségekre, amelyeket a kibertámadások jelentenek. A megkérdezett pénzügyi cégek képviselőinek 28 százaléka és az online üzletek dolgozóinak 32 százaléka biztos benne, hogy az online pénzügyi támadások okozta károk - beleértve az ellopott összegek kártérítését - nem érik el a biztonsági megoldások telepítésének árát. Csupán a pénzügyi cégek 17- és az online piacterek 7 százaléka jelölte meg a vevők kárának megtérítését a kibercsalások három legsúlyosabb következménye között.

Mindeközben, a Kaspersky Security Network szerint közel 4 millió Kaspersky Lab felhasználónak kellett szembenéznie pénzügyi malware-rel, amely megkísérelte ellopni a pénzüket 2013-ban (18,6 százalékkal több, mint 2012-ben). 2013 decemberében számos észak-amerikai bank szenvedett 200 millió dollárt meghaladó kárt amiatt, hogy az ügyfelek bankkártya adatai kiszivárogtak. Egyértelmű, hogy a kiberbűnözés folyamatos növekedése ahhoz vezet, hogy a cégek által fizetett kompenzáció meghaladja majd a pénzügyi tranzakciók védelmének díját és kompenzációs költségvetésük keretét is.

?A pénzügyi vállalatoknak nem csak arra kell egy költségvetési alapot elkülöníteni, hogy az ügyfelektől ellopott pénzt visszatérítsék, hanem a további ügyfél panaszok fedezésére is. De ami a legfontosabb az az, hogy hiába kárpótolják gyorsan az áldozatokat, valószínűsíthetően legközelebb kétszer is meggondolják, hogy igénybe vegyék egy olyan bank szolgáltatásait, amely nem tudja az online fiókuk biztonságát garantálni. Jobb megelőzni a kárt, mint kompenzálni azt. Azok a megoldások, amelyeket kifejezetten az online tranzakciók védelmére fejlesztettek, mint például a Kaspersky Fraud Prevention platform, a minimumra csökkenti az online csalások kockázatát, ami azt jelenti, hogy a kompenzációra elkülönített kassza felszabadul, és a pénzt az üzlet fejlesztésére fordíthatják.? ? mondta Ross Hogan, a Kaspersky Lab globális csalásmegelőzési részlegének vezetője.

A Kaspersky Fraud Prevention platform számos alkotóelemből áll össze, ezért többrétegű védelmet nyújt a mai pénzügyi fenyegetések ellen. A Kaspersky Fraud Prevention for Endpoints az ügyfelek Microsoft Windows-, Mac OS X-, Android- és iOS- alapú készülékét védi, a Kaspersky Fraud Prevention SDK eszközei pedig a pénzintézeteket segítik a saját mobil alkalmazásaik fejlesztésében, amelyeket a Kaspersky Lab fejlett technológiáival látnak el. A platform szerver oldalról a Kaspersky Clientless Engine, ez az illegális tranzakciókat előzi meg, azáltal, hogy a fizetési adatokat elemzi és azonosítja a megkísérelt kibertámadásokat, akkor is, ha nincs semmilyen biztonsági megoldás az ügyfél készülékén. A Kaspersky Lab Fraud Prevention további szolgáltatásokat is tartalmaz: értesíti a cégeket a pénzügyi kiberfenyegetésekről és az ellenük bevethető megfelelő intézkedésekről, valamint segítséget nyújt egy pénzügyi incidens felderítésében is.
nincs még hozzászólás