A Scania teherautó márka, az Uppsalai Egyetem, az Eksjö Maskin & Truck, a Midsummer, az Ernsts Express és a Dalakraft az elmúlt két évben egy egyedülálló, napelemes pótkocsival ellátott plug-in hibrid teherautón dolgoztak, melyet most először tesztelnek Svédországban.
A Scania célja a fenntartható közlekedési rendszer felé való elmozdulás és a napenergiával jelentősen csökkenteni lehetne a károsanyag-kibocsátást. Korábban még soha nem használtak napelemeket a teherautó hajtásláncának energia előállítására. A kutatók új, hatékony és könnyű napelemeket fejlesztettek ki teherautók számára, hogy azok súlya ne terhelje túlságosan a pótkocsit.
A teherautó 18 méteres pótkocsiját szinte teljesen napelemek borítják, ami egy hasonlóan erős panelekkel felszerelt háznak felel meg. A napenergia révén a hibrid teherautó meghosszabbított, akár évi 5000 kilométeres hatótávolságot biztosít Svédországban, de például olyan helyeken, mint például Spanyolország, ahol a napsütéses órák száma magas, megduplázhatja ezt a hatótávot.
A teszt teherautó egy 560 lóerős plug-in hibrid, melynek pótkocsiján 100 négyzetméteres napelempark található, amelyek maximális hatásfoka 13,2 kWp. Becslések szerint évente 8000 kilowattórát (kWh) adnak le, ha Svédországban működnek.