Jelentősen csökkent az Apple piaci részesedése Kínában

2025. február 12.
6.5631
csirkee profilja, adatai
csirkee
A kínai piac sok vállalat számára fontos elsősorban mérete miatt, a tavalyi év során a cupertinói techvállalat éppen ezért szentelt több figyelmet erre a régióra, de a legfrissebb eladási statisztikákat nézve az Apple ismét nagyot bukott, két márkának is sikerült megelőznie a céget.

Míg tavaly augusztusban még arról számoltunk be, hogy egyre jobban nő a külföldi márkájú okostelefonok értékesítése Kínában, ezáltal az Apple termékeit is többen veszik, miután egy új üzletet is nyitott Sanghajban Tim Cook. A 2024-es év utolsó negyedéve azonban nem alakult a legjobban az Apple számára, ugyanis a Counterpoint Research jelentése szerint 18,2 százalékkal estek vissza az iPhone-szállítmányok.


Ennek köszönhetően az Apple veszített piaci részesedéséből (17,1 százalék), megelőzte őket a Huawei (18,1 százalék) és a Xiaomi (17,2 százalék) is. Egy évvel korábban ugyanebben az időszakban még 20 százalék feletti volt az Apple piaci részesedése, de 2024-ben jelentősen visszaestek. A csökkenés háttérben többek között az Apple Intelligence bevezetésének elmaradása lehet, ugyanis Kínában még nem sikerült behozni az AI-funkciókat, míg más kínai gyártók már jó ideje kínálnak ilyen megoldásokat.
3 hozzászólás

Kisfaludy82

3 hónapja, 3 hete és 1 napja

Hát ez várható is volt, nehéz piac nekik amúgy is.

válasz erre

Porthos

3 hónapja, 3 hete és 1 napja

Huawei megint kezd náluk feljönni. Tök fura.

válasz erre

Ronalddo

3 hónapja, 3 hete és 2 napja

Nyilván, rommá szopatják őket. Csakúgy mint az EU.

válasz erre