A hírek szerint a Morning Midas mintegy 3048 járművet szállított, ezek közül 70 tisztán elektromos, 680 pedig plug-in hibrid hajtáslánccal készült gépjármű. A beszámolók szerint a hajó éppen Alaszka közelében járt, amikor a legénység füstöt észlelt a fedélzet azon részén, ahol az elektromos járműveket szállították. Azonnal bekapcsolták a hajó szén-dioxidos oltórendszerét, de ez sem fékezte meg a lángokat.
Emiatt végül evakuálni kellett a legénységet, akik mentőhajókkal hagyták el az égő hajót. Az eset még június 3-án történt, de napokkal később is még füst szállt fel a hajóról, ahol vélhetően az egyik elektromos autó gyulladhatott ki. A hajó egyelőre sodródik az Csendes-óceán északi részén, és amíg a tűzet nem tudják eloltani, nem is tudnak a fedélzetre menni, hogy kiderítsék mekkora a kár.