Merthogy a futurisztikus abroncsba egy saját kis mini-számítógép kerülhet, méghozzá saját processzorral és érzékelőkkel, amik képesek lehetnek csatlakozni az internethez vagy vezeték nélküli kapcsolaton keresztül kommunikálni a jármű ECU-jával - az 5G-technológia miatt ez ma már késlekedés nélkül valósítható meg - annak érdekében, hogy probléma vagy vészhelyzet esetén rögtön jelezzen a sofőrnek, aktiválja a biztonsági elektronikákat, sőt mi több, akár vészjelzést adjon le a környéken elhelyezkedő többi autósnak, hogy vigyázzanak, mert balesetveszély van, miközben az autó is felkészül elektronikusan a veszély elhárítására.
Az okostechnológia bár speciális abroncstípusokat igényel, azonban a Pirelli kínálatában már vannak olyan gumik, melyek fel lettek készítve erre, ezáltal a P-Zero Trofeo termékekkel már javában tesztelik az új technológiát, ami képes lehet monitorozni majd például a gumik hőmérsékletét, a nyomást, sőt a profilmélységet is.
Hogy az okosgumi megmarad-e prototípusnak, vagy forgalomba kerülhet-e egyszer, az még nem dőlt el, de ha igen, néhány évig még biztosan csak a luxuskategóriában lesz elérhető.