?Az Intel Magyarországon már több mint hét éve vállal aktív szerepet az oktatás színvonalának emelésében, az oktatási rendszer fejlesztésében, a tantermek technológiai korszerűsítésében, az Intel által rendezett sajtótájékoztató témája az oktatás és a számítógép kapcsolata volt.
Gacsal József, az Intel üzletfejlesztési vezetője többek között arról beszélt, hogy mennyire fontos az oktatásban való részvétel, és a fejlesztés.
Gacsal József, az Intel üzletfejlesztési vezetője többek között arról beszélt, hogy mennyire fontos az oktatásban való részvétel, és a fejlesztés.
2006 óta tevékenykednek az oktatásban. Programokkal, tananyagokkal segítik elsősorban a tanárok, és közvetetten a diákok tanulmányait. Az angol nyelvű oktatóvideókat ingyenesen elérhetővé teszik, amit az Educatio folyamatosan honosít, hogy azok a tanárok is tanulni tudjanak, akik nem beszélik erősen az angol nyelvet, továbbá a diákoknak különféle versenyeket szerveznek.
Gacsal József kifejtette, hogy nem elég, az általuk fejlesztett céleszközök beszerzése egy iskolába, hanem ezzel együtt a megfelelő szoftvereket, eszközöket meg kell mutatni a tanároknak. 2006-ban a Deák Diák iskolában kezdték el az oktatást segítő számítógépek beszerelését, és néhány tanár mesterfokú képzését, akik később átadták a tudásukat a tantestület többi tagjának, és így alakult ki kevesebb, mint egy év alatt a számítógépes oktatás, ami nem csak az informatikára értendő, hanem például fizika, földrajz, matematika órát is tudnak ezekkel az eszközökkel tanítani, ami rendkívül pozitív hatást vált ki a tanulókból, hiszen sokkal közelebb érezhetik az adott témát magukhoz, ha az interneten kell keresgélni egy-egy probléma megoldását. A tananyag tanítása mellet odafigyelnek, hogy az órákon szó essen az internet megfelelő használatáról, veszélyeinek ismertetéséről, amit eddig senki nem mondta el nekik.
A célgépeket strapabíróra terveztek, így rendkívül jó eredményekkel végeznek a törésteszteken, ennek köszönhetően a 7 éves gépek azóta is tökéletesen működnek.
Az Intel üzletfejlesztési vezetője azt is kifejtette, hogy milyen lehetőségek vannak ezen a területen, például a diákok a saját tempójukban tudnak tanulni, ha a számítógép ezt figyeli, és ez akár egy releváns visszajelzés a szülőnek, tanárnak és még a diáknak is. Végül arról beszélt, hogy meglátása szerint milyen irányba megy a tanár szerepe, hiszen manapság nagyon átalakulóban van. A "megmondó ember" helyett inkább egy mentor, segítő a tanár, hiszen az információt és a tudást már nem csak a tanár tudja és uralja.
Wágner Éva, a Deák Diák igazgatóhelyettese, és tanára arról beszélt, hogy milyen eredményeket értek el ezalatt a 7 év alatt. A tapasztalata teljes mértékben pozitív, ugyanis a diákok nagy érdeklődéssel kezdték a munkát az új eszközökkel, és nagyon nagy figyelemmel voltak az ilyen órákon. A fiatalok aktivitása az ilyen órákon elmondása szerint 100%-os. Egy normál órán résztvevő diák aktivitását sokszor nem is érdemes számokban kifejezni, ugyanis az nagyon alacsony lenne az érdeklődés hiánya és a körülöttük lévő változó világ miatt. Arról is szó esett, hogy a tanulóknak feladatuk, hogy prezentációkat készítsenek, és adjanak elő, ami rengeteg készséget fejleszt, és sokkal inkább készíti fel őket az életre, önmaga kifejezésére. A diákok mellett a szülőket is "képzik", megmutatják nekik azt a világot, ahol a gyerekeik már segítség nélkül eligazodnak, így azt is láthatják, hogy a számítógéppel is lehet tanulni, ugyanis sok szülő a számítógép ellen van, ismeretei hiányossága miatt.
Az Intel egyre nagyobb erőkkel és komoly gépparkkal támogatja az iskolákat. Mára már több ezer ilyen számítógép található meg az iskolákban és ez a szám rohamosan nő.