A digitális piacokról szóló (DMA) európai uniós szabályozás az olyan nagy vállalatokat érinti, mint például az Apple, a Google vagy éppen a Meta. Nekik különféle változtatásokat kellett eszközölniük termékeiken/szolgáltatásaikon, hogy megfeleljenek az előírásoknak. Az Apple a múlt héten kifejtette aggályait azzal kapcsolatban, hogy a DMA lassítja az új termékek és szolgáltatások bevezetését az Unió területén.
Erre a legjobb példa az Apple Intelligence, amire az EU-s felhasználóknak közel fél évet kellett várni, de a nemrégiben megjelent új élő fordítás funkció vagy éppen az iPhone-ok tükrözése Mac-re szintén nem érhető el az EU-ban, ezekre még várni kell. A Google néhány nappal később szintén hasonló érvekkel szólalt fel a szabályozás ellen, állításuk szerint a DMA nem szándékoltan, de jelentős károkat okoz az európai felhasználóknak és kisvállalatoknak egyaránt.
Thomas Regnier, az EU digitális ügyekért felelős szóvivője mindezekre úgy reagált, hogy az Európai Unió nem hajlandó visszavonni a DMA-t, sem enyhíteni azon néhány techvállalat miatt. Mindez azt jelenti, hogy a jövőben néhány Apple termék nem lesz az EU-ban elérhető, de ugyanez vár a különféle innovációs újdonságokra és szolgáltatásokra is.
