Manapság elképesztő népszerűségnek örvendenek a podcast-műsorok, melyeket sokszor nem csak hallgatni, de akár nézni is lehet, ráadásul a legfrissebb adatok szerint a YouTube videóplatform az egyik legjelentősebb szereplője a podcast-fogyasztásnak, hiszen egyetlen hónap alatt 1 milliárd aktív nézője volt.
A vállalat új mérföldkövet ért el a podcast műsorok megtekintése kapcsán, ugyanis bejelentették, hogy 2025 januárjában sikerült meghaladniuk a havi 1 milliárd aktív podcast-nézői számot. A jelek szerint a podcast-felhasználók nem csak hallgatni, de nézni is szeretik kedvenc műsoraikat és a YouTube az egyik legjelentősebb platform ezen a téren.
A cég jelentése szerint tavaly a nézők havonta több mint 400 millió órányi podcastot néztek meg "nappali eszközökön" - ez vélhetően televíziós készülékeket takar. Egy amerikai kutatócég felmérése szerint az Egyesült Államokban a heti 13 évesnél idősebb podcast-hallgatók közel egyharmada a YouTubeot választotta, hogy megtekintse kedvenc műsorát. A platformon egyébként olyan világsztárok műsorait lehet nézni, mint például Keke Palmer, Travis Kelce és még sokan mások.