Formál minket a digitális világ

2013. december 05.
4821
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Figyelem! Ez a hír a régi androgeek rendszerből lett átmentve, ezért képek és szövegformázások hiányozhatnak belőle!
scrn profilja, adatai
scrn
A mobil és digitális technológiák egyre inkább szerves részét képezik a társadalmi-, az üzleti-, és a magánéletünknek is; átalakítják a munkavégzésünk módját.

A ?Következő generációk munkavégzése? című jelentésében az Ericsson Networked Society Lab ezeket a változásokat vázolta fel a legfontosabb trendekkel együtt.

Létfontosságú lesz majd, hogy megértsük a változásokat és igazodjunk hozzájuk. De melyek azok a legfontosabb kihívások, amelyekkel a szervezeteknek szembe kell nézniük, és mik az előnyök? Hogyan lehet nyerni ebben az új játékban?

?Minden egyes történelmi kornak megvoltak a maga fő értékteremtő tevékenységei, ? mondta el Mikael Eriksson Björling, az Ericsson ConsumerLab fogyasztói viselkedés szakértője. ? A vadászó-gyűjtögető ember számára például ez az étel megtalálása, a tűzrakás és a ruhakészítés volt. Napjainkban a megjelenő új viselkedési formák és az új technológiák megváltoztatják a világ szervezésének módjait. Úgy véljük, hogy az ikt lesz az alapvető kiváltója ennek az átalakulásnak, és minden vállalatnak fel kell mérnie ezeket a lehetőségeket, és az átalakulás részévé válni.?
A tanulmány által azonosított 8 trend:

 Jelentőségteljes szerep keresése - Kezd háttérbe szorulni a kompenzáció, a juttatások, a névjegykártyán szereplő titulusok értéke, hogy helyet adjon a társadalomnak nyújtott hozzájárulás fontosságának. Létfontosságú, hogy jelentőségteljes szerepet játsszunk.
Feladatok helyett küldetés ? Az értékteremtés felé történő eltolódás jelentős változást jelent a munka világában. A munkaadók és a munkavállalók egyaránt inkább a tényleges értékteremtésre és a végeredményre összpontosítanak, nem arra, hogy pontosan hol, mikor és milyen módszerek alkalmazásával végezték el a munkát.
Kulturális gravitáció ? Az emberek jellemzően olyan vállalatokat keresnek, amelyeknek megvan a saját közösségi és belső kultúrájuk, amivel azonosulni tudnak.
Kétirányú rugalmasság ? Rugalmas munkaidő és állandó hálózati csatlakozás. Az emberek mostantól a saját feltételeik szerint alkalmazzák a rugalmasságot.
A tettek mezején ? Az emberek nagyobb személyes felelősséget vállalnak a problémák megoldásában és a célok elérésében.
A váratlan meglepetések hatalma ? A szervezetek ?véletlenszerű? találkozásokat szerveznek a különböző háttérrel es kompetenciával rendelkező kollégák között annak érdekében, hogy az innovatív ötletek előtérbe kerülhessenek.
Az eszmecsere helye ? A munkahely már nem az alkalmazottak ?tárolására? és ellenőrzésére szolgáló létesítmény, de egyre inkább az értelmes és eredményes eszmecsere helye. A munkakörnyezetet elsősorban úgy kell kialakítani, hogy az optimális legyen az emberek közötti eszmecserére.
Fogyasztói piac primátusa ? A dolgozók azt szeretnék, hogy a munkakörnyezetük igazodjon az egyedi igényeikhez, hogy a magánszférára jellemző preferenciák és tapasztalatok a munkahelyen is megjelenjenek.

Forrás: Ericsson
nincs még hozzászólás