Az Amazon azonban a minap benyújtott egy olyan szabadalmi kérvényt, amelynek tanúsága szerint a kérdéses internetes bolt humoros módon, képregényes fejtörőkkel próbálná ellenőrizni, hogy valóban emberi lények vagyunk-e, és nem csak robotokként próbálunk meg rátörni az oldalra.
Az újdonság lényege az, hogy a robotok számára értelmezhetetlen, de az emberi agynak teljesen egyértelmű képekkel, illetve eseményekkel tudjuk bizonyítani azt, hogy élők vagyunk, ezáltal a CAPTCHA-teszt során adva lesz egy kép és egy kérdés, nekünk pedig ki kell választanunk majd a kis képkockák közül azt, amelyik megfelel a válasznak.
A Business Insider rögtön két példafeladatra is rálelt az Amazon szabadalmához, amelyek kapcsán mindig van egy kiinduló szituáció, amihez tartozik egy kérdés. Példának okáért, az egyik feladványon azt láthatjuk, amint rohan előre egy ember(szerű valami), előtte nem sokkal pedig zuhan egy üllő. Az Amazon tesztje ezzel kapcsolatban felteszi a kérdést, hogy mi történik majd ezután?
Válaszolnunk azonban nem kell, csak rákattintani arra a képre, ami nyilvánvalóan bekövetkezik majd egy ilyen kiindulóhelyzetből. (Segítünk, a helyes válasz az "A" lesz!)
Hogy az új módszer mikor kerül gyakorlati alkalmazásra - egyáltalán arra kerül-e -, azt egyelőre nem tudni, de az egyre ügyesebb mesterséges intelligenciák és robotok miatt valóban szükség lehet a jövőben egy hasonlóan újító CAPTCHA tesztre.