Persze azért az eladási számok még így is szépek, hiszen világszerte 43 millió táblagép kelt el a pénzügyi esztendő harmadik negyedévében, ez azonban közel 15 százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor, a visszaesés tehát határozottan tapasztalható.
Érdekesség, hogy bár a számok csökkenő tendenciát mutatnak 2016 harmadik negyedévéhez mérten, ellenben az idei év második negyedévéhez viszonyítva így is közel 10 százalékos az erősödés, ami annak köszönhető, hogy drasztikusan megnövekedett az érdeklődés a hibridek iránt, amelyek a leválasztható billentyűzet révén egy kisebb noteszgépként, illetve táblagépként egyaránt használhatók.
Az IDC adataiból kiderült azonban, hogy a hibridek piacán sem voltak keresettek a drágább gépek, az eladások jelentős részét ugyanis a 200 dollárnál olcsóbb modellek tették ki, ami a gazdasági elemzők szerint azért baj, mert ebben a kategóriában rosszabb minőségű gépek vannak, és ha a felhasználók rossz tapasztalatokat gyűjtenek, az még jobban visszavetheti a táblagépes eladásokat.