Egy friss felmérés szerint a magyar tinédzserek körében a TikTok és a YouTube a legnépszerűbb platform

2024. december 04.
8.0061
csirkee profilja, adatai
csirkee
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság felkérésére végzett friss kutatás szerint a magyar fiatalok naponta négy órát töltenek telefonjuk képernyője előtt, ennek csaknem felét a közösségi platformok használata teszi ki, a legnépszerűbbek pedig a TikTok és a YouTube bizonyult.

A kutatás a 16-35 éves magyar fiatalok digitális eszközhasználati szokásait vizsgálta, melynek során nem csak kérdőívet töltöttek ki a résztvevőkkel, de szoftveres adatgyűjtéssel, objektív készülékhasználati adatok elemzésével is dolgoztak a szociológusok. Az adatokból kiderült, hogy a 16-35 év közötti magyarok átlagos napi képernyőideje 3 óra 49 perc, a legtöbben pedig este 22 óra körül használják okostelefonjaikat.

A felhasználók rengeteg alkalmazást használnak, de a top 6 között találjuk a Facebookot, a Chromeot, a TikTokot, a Messengert, a YouTubeot és az Instagrammot. A 16-19 éves fiúk körében a YouTube és a TikTok használata kiemelkedően magas, a teljes képernyőidő 34%-át teszi ki. A lányok körében a TikTok 37%-os arányt mutat. Érdekesség, hogy a 20-24 évesek között is a TikTok a kedvenc platform, de a 25 év feletti felhasználóknál már a Facebook a legnépszerűbb közösségi média platform.
3 hozzászólás

bekecs

1 hónapja, 3 hete

Szerintem ez a világon kb mindenhol ugyanígy jellemző.

válasz erre

techiii

1 hónapja, 3 hete

Ezért nem tudnak olvasni és értelmezni a gyerekek, mert videókat néznek olvasás helyett.

válasz erre

CharlieFirpo

1 hónapja, 3 hete és 1 napja

Agypusztítás.

válasz erre