A kutatás a 16-35 éves magyar fiatalok digitális eszközhasználati szokásait vizsgálta, melynek során nem csak kérdőívet töltöttek ki a résztvevőkkel, de szoftveres adatgyűjtéssel, objektív készülékhasználati adatok elemzésével is dolgoztak a szociológusok. Az adatokból kiderült, hogy a 16-35 év közötti magyarok átlagos napi képernyőideje 3 óra 49 perc, a legtöbben pedig este 22 óra körül használják okostelefonjaikat.
A felhasználók rengeteg alkalmazást használnak, de a top 6 között találjuk a Facebookot, a Chromeot, a TikTokot, a Messengert, a YouTubeot és az Instagrammot. A 16-19 éves fiúk körében a YouTube és a TikTok használata kiemelkedően magas, a teljes képernyőidő 34%-át teszi ki. A lányok körében a TikTok 37%-os arányt mutat. Érdekesség, hogy a 20-24 évesek között is a TikTok a kedvenc platform, de a 25 év feletti felhasználóknál már a Facebook a legnépszerűbb közösségi média platform.