Mindezt maga Edward Snowden is nyomatékosította, aki az említett botrány után - aminek részeként kiderült, hogy Donald Trump kampányának adatelemzői több mint 50 millió Facebook-felhasználó adataihoz jutottak hozzá - a kémkedéssel vádolt hacker kijelentette, hogy Mark Zuckerberg portálja az emberek magánéletének intim információiból, illetve azok eladásaiból él.
Amint ugyanis Snowden rávilágított, a Trump kampányát irányító adatelemzők kizárólag úgy juthattak hozzá ilyen sok adathoz - és célozhatták így az embereket személyre szabott hirdetésekkel -, hogy ezt a Facebook engedélyezte, és bár a közösségi oldal most áldozatként tünteti fel magát, gyakorlatilag a hacker szerint inkább tettestársnak kellene nevezni őket.
Snowden a Twitteren azt írta, hogy korábban az olyan vállalatokat, akik az emberek magánéletéről gyűjtöttek adatokat, és ezeket értékesítették, úgy nevezték, hogy magánkézben lévő titkosszolgálatok, a Facebook csupán átcímkézte magát közösségi médiává, de a lényege attól még ugyanaz maradt.
Businesses that make money by collecting and selling detailed records of private lives were once plainly described as "surveillance companies." Their rebranding as "social media" is the most successful deception since the Department of War became the Department of Defense.
— Edward Snowden (@Snowden) 2018. március 17.