Exkluzív sajtóesemény keretein belül Magyarországon is bemutatkozott az olasz prémium autógyár, a Maserati legújabb GranTurismo modellje, amely a valaha volt legerősebb példány a széria életében, hiszen a 490 lóerős V6 Nettuno motor mellett egy 550 lóerős verzió is rendelhető.
Míg előbbi a Modena, utóbbi a GT Trofeo modellben kapott helyet, de idén érkezik még egy tisztán elektromos hajtással ellátott, 760 lóerős GT Folgore is, amellyel a márka az új idők igényeire és vásrálói közönségére reagál.
Az eseményen a cég múltja és jövője is szóba került, így elhangzott hogy a sportos túrakupék sorozata 75 évvel ezelőtt kezdődött a Maserati A6-tal, melynek legújabb méltó utódját, a GranTurismót tavaly októberben mutatta be az itáliai luxusautó-márka. Az új modell a sportautókra jellemző nagy teljesítményt kombinálja a hosszú utazásra is alkalmas kényelemmel, ehhez pedig nagyszerű hátteret ad a V6 Nettuno motor: a 3,0 literes V6 Nettuno Twin Turbóval szerelt, míg a csúcsverzió Trofeo 8 fokozatú automata sebességváltót kapott.
A később érkező GranTurismo Folgore 800 voltos technológián alapul, a műszaki megoldásokat pedig a Formula E-ből emelte át a cég: a meghajtást három nagy kapacitású, 300 kW-os állandó mágneses motor tesz lehetővé. Az akkumulátor pakk névleges kapacitása 92,5 kWh, a kapacitása pedig 560 kW, ennek megfelelően képes folyamatosan 760 lóerő környékén tartani a teljesítményt.
Az utastér egyébként nyilván a legmodernebb technológiákkal lett felszerelve, az anyagminőség pedig prémium autóhoz méltón kiváló. Az utazási élményt a Sonus faber 3D hangrendszer teszi teljessé, amely akár 19 hangszóróval és 1195 W-os 3D hangzással szórakoztatja az utasokat. Érdekességként elhangzott a rendezvényen, hogy akár egyedi festést is kérhetünk a gyártól saját autónkra, amennyiben az illeszkedik stílusában a GranTurismohoz, beárazzák és gyártáskor egyedileg festik. Abból kiindulva hogy a piros szín 21 ezer euró (7.8 millió forint) + adó összegbe kerül, valószínűleg nem olcsó mualtság az egyediség.
Az új Maserati GranTourismo természetesen egyébként is igazi úri huncutság lett, hiszen a Modena bruttó 74 485 0000 Ft-ért, a Trofeo 92 833 000 Ft-ért, az akár még idei átvétellel rendelhető teljesen elektromos Folgore modellváltozat pedig 93 562 000 Ft-ért lesz elérhető Magyarországon, a megrendelést akár negyed éven belül teljesítik. Bár az új autó még csak most jelent meg, de már több példány gazdára is talált, akik hamarosan vehetik át saját modelljeiket.