Deepfake alapú banki csalások kivédésére fejlesztett alkalmazás vitte el a JunctionX első díját

2023. december 11.
20.2191
marco profilja, adatai
marco
November végén zajlott le az idén immár ötödik alkalommal megrendezett JunctionX hackathon programozói verseny, ahol a győztes csapat az AI- és deepfake alapú banki csalások kivédésére fejlesztett megoldással vitte el az első helyezett díját.

A 48 órás programozói megmérettetésen a bevezetőben említett biztonsági megoldás mellett olyan fontos és sürgető kihívásokra is megoldásokat kerestek a csapatok, mint például a sugárkezelésre váró rákbetegek hatékonyabb beosztása vagy a városlakók ökológiai lábnyomának csökkentése.

Az idei eseményre hetven országból több mint száz csapat érkezett, akiknek közel fele személyesen volt jelen a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen megtartott versengésben, amelyen idén az eddigi legtöbb, 72 befejezett pályamunkát értékelt a szakmai zsűri. Idén az Intuitech digitalizációs stúdió, a Varian orvostechnológiai vállalat és a szervező CraftHub által állított kihívások közül kellett választaniuk projektet.

Az abszolút győztes a Polyp HUB csapata lett, akik az Intuitech digitalizációs stúdió kihívására készítettek alkalmazást, amely a deepfake-videók kiszűrésében lehet nagy segítség, hiszen a személyiség azonosítására használt videók manipulációja komoly biztonsági kockázatot jelent a banki szektorban. Az abszolút győztes díját a Varian orvostechnológiai vállalat szponzorálta.

A Varian kihívásának győztese a RadioCareSync csapat lett, akik az orvoscsapatok munkáját könnyítené meg és hangolná össze a sugárkezelésre váró rákbetegek kezelési tervének átdolgozásával. A CraftHub kihívásában olyan ötleteket keresett, amelyek környezettudatosabb viselkedésre motiválják a városlakókat és a vállalatokat.


Erre a legjobb megoldást a WasteWiz csapat játékos alkalmazása jelentette, amely a mesterséges intelligencia által vezérelt tárgyfelismerő modellel és automata szelektívszemétgyűjtő-keresővel segítené a felhasználókat a tudatosabb hulladékgyűjtésben.

A szervező másik kihívása arra keresett megoldást, hogy a telekommunikációs cégek hogyan tudnák a fiatal felnőttek érdeklődését felkelteni és hogyan lehetne a márkahűséget kiépíteni. A győztes TELLYOU csapat alkalmazásával a felhasználók saját avatárjukat hozhatnák létre amiket interaktív tartalmakkal fejleszthetnének szórakoztató felmérések, beszélgetések segítségével.

Varga Károly, a CraftHub egyik alapítója így fogalmazott:

A JunctionXBudapest a résztvevők számára a közös fejlődés, az újító megközelítések és a legújabb trendek gyakorlatba ültetésének lehetőségét kínálja egy támogató, nemzetközi, szakmai közegben. A verseny ugyanakkor kiváló bemutatkozási lehetőség a fiatal tehetségek számára, így nem titkolt célunk, hogy a jövőben a támogató partnereink a díjazásokon felül konkrét állásokat, megbízásokat is kínáljanak a jövőbeni szakembereknek.
4 hozzászólás

Porthos

7 hónapja, 2 hete és 5 napja

Nem semmi kihívásokat állítottak, jó lenne ha ezek közül meg is valósulna ez-az.

válasz erre

Tommy

7 hónapja, 2 hete és 5 napja

Gratulálok nekik innen is. Nem semmi, azért ehhez tényleg kell a tudás.

válasz erre

CharlieFirpo

7 hónapja, 2 hete és 5 napja

Ezekből vajon lesz is valami egyébként? Mert tök jó projektek.

válasz erre

Fikarc

7 hónapja, 2 hete és 6 napja

Wooooow, de ügyesek! meglepett smiley

válasz erre