Az Instagram mellett az Amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság emiatt most több mint 90 világsztárnak küldött ki egy hivatalos levelet, amelyben felszólítják őket, hogy a jövőben mindig jelezzék azt, ha olyan fotót vagy videót tesznek közzé követőik számára, amely direkt vagy indirekt formában, de reklámot tartalmaz.
Ezt ugyanis a hírességek rendszerint nem teszik meg, ami a BBC szerint nem túl tisztességes dolog a felhasználókkal szemben, akik nem mindig tudják, hogy az adott bejegyzéssel kedvencük zsebre tesz-e egy vagon pénzt, vagy valóban azért mutogatja az adott terméket és szolgáltatást, mert azt szereti.
Az ilyen bejegyzéseket ugyanis feltétlenül meg kell jelölni az #ad hashtaggel, ami tudatja az Instagrammal és a felhasználókkal is, hogy miről van szó, de a sztárok rendszerint ezt elmulasztják, méghozzá többnyire direkt, hiszen egy bejegyzés jóval több kedvelést és elérést ér el enélkül, a presztízsértékről nem is beszélve.
A BBC egyébiránt név szerint két hírességet is megnevezett, akik kaptak vagy kapni fognak figyelmeztetést, így a gusztustalanul nagy fenekével hírnevet szerző Kim Kardashian mellett Rihanna, a népszerű énekesnő is belekerült a mintegy 90 sztár közé.