Mint kiderült, a főként hirdetők számára készített prezentációval a Facebook azt szerette volna megmutatni, hogy a megosztott tartalmak és az általános tevékenységek alapján egyes felhasználóik milyen általános tulajdonságokkal jellemezhetők, ami segítség lehet a hirdetők számára bizonyos célcsoportok elérésére.
Ez a dolog kevésbé meglepő része, ami azonban kellemetlenebb, hogy a Facebook gyakran degradáló címkékkel látja el felhasználóit, így az ideges, a stresszes vagy az aggódó talán senki számára nem hordoz negatív jelentést, de a buta, a haszontalan vagy a semmirekellő már annál inkább.
A Facebook tehát ezen címkék alapján csoportosítja a tinédzsereket, és ezeket a jelzőket használja fel a hirdetések kiosztásához is, így például bizonyos hirdetők direkt megcélozhatják a lelkileg labilis tinédzsereket, akiket könnyebben rávehetnek a vásárlásra, ami viszont törvénybe ütköző cselekedet.
A Facebook időközben megerősítette, hogy a kiszivárgott dokumentum valódi volt, azonban mindent elkövetnek annak érdekében, hogy a jövőben módosítsanak a fiatalabb felhasználóikat célzó hirdetési jellemzők és praktikák kiválasztásán.
A The Australian cikke itt érhető el.