Tudvalevő ugyanis, hogy többek között a videók megtekintési idejére - egyéb statisztikák mellett - nagyon sok hirdető és tartalomkészítő épít fel komplett kampányokat, esetenként milliós összegekkel a háttérben, de most úgy tűnik, hogy rengeteg ilyen millió a kukában landolhatott.
A Facebook ugyanis elismerte, hogy két éven át rosszul kalkulálták a videók, illetve videós hirdetések megtekintésének hosszát, hiszen a végleges értéket úgy számolták ki, hogy a videóval eltöltött időt elosztottak a megtekintők számával. Ez alapesetben működőképes is lett volna, de a közösségi oldal szerint a valóságban nem minden felhasználó került bele ebbe a halmazba, kizárólag azok, akik legalább 3 másodpercet néztek az adott reklámból.
Ez olyan súlyos probléma, hogy bizonyos statisztikák akár 80 százalékos eltérést is mutathattak a valósághoz képest, ami egy nagyobb reklámkampány esetében hihetetlen összegű bukásokat jelenthet, így nem lennénk meglepve, ha a jövőben komolyabb perekkel kellene majd szembenéznie Zuckerbergnek és brigádjának.