Miután olyan nagy cégek, mint az Audi, a McDonald's és a L'Oreál is visszavonta hirdetéseit, a Google kénytelen volt bocsánatot kérni azért, mert a hozzájuk tartozó Youtube berkein belül a hirdetési pénzekből gyakran szélsőséges csoportok is részesülhettek.
Az említett cégek azért pártoltak el a Youtube-os hirdetési formától, mert nem szeretnék, ha reklámjaik és az általuk kifizetett reklámpénz antiszemita vagy nemi erőszakot támogató csatornákhoz kerülne, ami ellen szerintük az üzemeltetőknek már régen fel kellett volna lépniük.
Matthew Brittin, a Google európai vezére a történtek miatt közleményben kért elnézést az érintettektől, és kiemelte, hogy felülvizsgálják a kritizált problematikát, hogy bizonyos csatornák és csoportok ne juthassanak pénzhez a nagy cégektől, hiszen mint ismert, nagyjából ezer megtekintés után több mint 2 ezer forint folyik be abból a videóból, amelynek a felületén megjelenik egy reklám.