Az éjszaka folyamán megrendezésre került a Super Bowl sportesemény, ahol elképesztően drágán adják a reklámhelyeket, hiszen ez a legnézettebb televíziós esemény Amerikában, és idén az OpenAI sem sajnálta a pénzt arra, hogy megjelenjenek egy egyperces videóval.
A legfrissebb hírek szerint a nagy nyelvi modelleket fejlesztő vállalat idén először debütált a Super Bowl-on, miután 14 millió dollárt - közel 5,5 milliárd forintért - vettek egy reklámhelyet. Az egyperces videó felidézi az emberiség technológiai fejlődését egy jellegzetes pointillizmus ihlette animációs stíluson keresztül, a végén pedig eljutunk a mesterséges intelligenciáig.
A videó végén mutatkozik be a ChatGPT, ahol leginkább az alkalmazás gyakorlati felhasználásaira koncentrálnak, így például az üzleti tervek készítésére és a nyelvoktatásra. A reklámmal egyértelműen az volt a célja a vállalatnak, hogy felhívják az emberek figyelmét, még több felhasználót és előfizetőt szerezzenek, hogy az idei évre tervezett 11,6 milliárd dolláros bevételt elérjék.
Természetesen a Google sem maradt ki a Super Bowl-ból, ők is készítettek reklámvideót, ráadásul nem is egyet, melyekben szintén a saját mesterséges intelligencia alkalmazásukra, a Geminire hívták fel a figyelmet, bár ők inkább az érzelmekre mentek rá.