A grafikus chipek kiválóan alkalmasak arra, hogy 3D-s jeleneteket, például videojátékok csatatereit vagy repülőgépek terveit 2D-s képként jelenítsék meg a képernyőn - az Nvidia, az ilyen chipek egyik vezető gyártója most éppen az ellenkezőjére használja a mesterséges intelligenciát.
Az Nvidia GTC-n, a vállalat éves GPU technológiai konferenciáján tartott előadásában a kutatók bemutatták, hogyan tudnak néhány kameraképből rekonstruálni egy 3D-s jelenetet. Ehhez az Nvidia egy neurális sugárzási mezőnek, vagy NeRF-nek nevezett feldolgozási technikát használ.
Az Nvidiáé sokkal gyorsabb, mint a korábbi módszerek - olyannyira, hogy egy videó 60 képkocka/másodperc sebességgel is képes futni. A NeRF befogadja a fotóinformációkat, és egy neurális hálózatot, egy az emberi agyhoz némileg hasonló mesterséges intelligencia-feldolgozó rendszert képez ki, hogy megértse a jelenetet, beleértve azt is, hogy a fénysugarak hogyan haladnak el belőle a körülötte lévő bármely adott pontig.
Ez azt jelenti, hogy egy virtuális kamerát bárhová elhelyezhetsz, hogy új képet kapj a jelenetről.