A legnépszerűbb rövid videós platformnak 2021. szeptemberéig havi 1 milliárd felhasználót sikerült összegyűjtenie, jelenleg ennél jóval több ember használja, ám a Google legnagyobb videómegosztó portálja is egyre nagyobb sikereket tudhat a magáénak. A TechCrunch szerint, a 1,5 milliárdos havi nézői számot a Googlenek mindössze két évébe telt elérnie, ami a vártnál sokkal rövidebb idő lett.
A cég elsősorban a megváltozott nézői szokások miatt érhetett el ilyen sikereket, vélik a vállalat elemzői, ugyanis a felhasználóik különböző időpontokban nézik a rövid és a hosszabb videókat a platformon. Egyes esetekben a felhasználók gyorsan szeretnének görgetni a rövidebb tartalmak között, máskor azonban a hosszabb tartalmi videókat preferálják.
A TikTok próbálkozik bejutni a YouTube területére, hiszen még tavasszal írtunk arról, hogy már 10 perces videókat is meg lehet osztani a platformon, ami még mindig elvész a legnagyobb videómegosztó mellett. A Google azt szeretné elérni a Shorts videókkal, hogy az alkotók új közönséget érjenek el.