Jeff ugyanis egy olyan tudományos publikációt adott ki a kezei közül, melyben egy olyan akkumulátor megvalósításáról ír, ami gyakorlatilag tartósabb lehet, mint bármelyik elektromos autó, hiszen képes arra, hogy 1,6 millió kilométer megtétele után is működőképes maradjon, méghozzá jelentősebb kapacitáscsökkenés nélkül, ami azt jelenti, hogy egyetlen akkumulátor akár egész életében képes lehet kiszolgálni majd a jövőben egy elektromos autó tulajdonosát.
Már amennyiben a publikációban bemutatott akkumulátor valóban megvalósítható lesz, hiszen egyelőre még csak prototípusok léteznek, de a grafitra felépülő lítium-ion aksik tesztjei nagyon eredményesen záródtak, hiszen több mint 2 év alatt 3400 alkalommal töltötték fel az egyiket, és a fokozott igénybevétel ellenére kapacitásának alig 4 százalékát veszítette el szobahőmérsékleten, ami nagy hidegben vagy nagy melegben természetesen valamivel rosszabb értéket mutathat a gyakorlatban.