Szépen teljesített az év második negyedévében is a Spotify, 36 millió új felhasználója lett a platformnak, ám ezek közül nem mindenki váltott prémium előfizetésre. Az adatok alapján 10 millió új prémium előfizetőt sikerült szereznie a svéd cégnek, 3 millióval többet, mint azt szerették volna, amivel csúcsot sikerült elérniük, hiszen korábban ekkora növekedésre nem volt példa.
A sok pozitív adat ellenére továbbra is veszteségesen működik a Spotify, az elmúlt negyedévben az árbevétel 3,2 milliárd euró volt, ami 11%-os növekedés tavalyhoz képest, ugyanakkor 112 millió eurós korrigált működési veszteséget könyvelt el. A cég szerint a veszteség elsősorban a kirúgott alkalmazottak végkielégítéséből, a szerkezeti átalakulásokból és a podcast-műsorok leállításából adódik.
A streaming óriás korábban azt mondta a befektetőknek, hogy a nyereség érdekében emelni fogja az árakat. Ez több országban - pontosan 53-ban - meg is fog történni, az Egyesült Államokban a felhasználóknak mostantól legalább havi 11 dollárt kell fizetniük, hazánkban egyelőre nem emeltek az árakon. Még az sem kizárt, hogy a jövőben fordul a kocka és végre nullszaldós lehet a Spotify.