Miközben Magyarországon és hamarosan Franciaországban is a diákoktól elveszik az okostelefonokat, addig egyes közösségi média platformok azon dolgoznak, hogy felhívják a gyerekek figyelmét arra, hogy az oktatási intézményekben ne használják a telefonjaikat, ilyen például a Pinterest is.
A Pinterest egy új, előugró ablakot tesztel az Egyesült Államokban és Kanadában, melyet a tanítási órákban jelenít meg, és arra ösztönzi őket, hogy zárják be az alkalmazást és kapcsolják ki az értesítéseket a nap végéig. Az előugró ablak csak a 13 és 17 év közötti kiskorúak számára jelenik meg, és csak 8 és 15 óra között a hétköznapokban.
Egyelőre még csak teszt jelleggel működik az új funkció, de a vállalat célja, hogy több millió iskolás korú felhasználóhoz juttassák majd el. A Pinterest az állítja, hogy ők az első technológiai vállalat, akik tesztelik ezt a fajta "proaktív" funkciót, hogy segítse a diákokat az összpontosításban. Az, hogy ez mennyire válik majd be, az csak a jövőben fog kiderülni.
