A Petya támadás után a FedEx talán már sosem lesz olyan mint volt

2017. július 18.
3.8711
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
PixelHero profilja, adatai
PixelHero
A FedEx is a júniusban történt Petya nevű kibertámadás áldozata volt, amely óta már majdnem egy hónap eltelt, a cég pedig még mindig küzd a helyreállítással, és mint mondták, sajnos talán már sosem lesz a régi a rendszerük.
 

A közzétett nyilatkozat alapján, a TNT névre hallgató vállalatot - amely tavaly felvásárolta a FedEx-et - érte támadás, ami még mindig hatással van a rendszereikre, és annak ellenére, hogy keményen dolgoznak a rend helyreálltát illetően, még most is vannak olyan tranzakciók, amiket manuálisan, kézzel kell kezeljenek.

A Petya támadást követően a TNT főbb rendszerein tárolt adatok titkosításra kerültek, ez pedig súlyos hatást gyakorolt a vállalat működésére, ám a FedEx szóvivői szerint rájuk nem volt közvetlen hatása a vírusnak, de még így is borzasztóan megviselte a szoftvereiket a támadás.

Jelen pillanatban temérdek tranzakció és adminisztratív műveletek csúszik, ami kihatással van az ügyfelekre is, ezek könnyítése végett sok folyamatot manuálisan kezelnek és remélik a mihamarabbi helyreállást, de biztonsági szakértők még megbecsülni sem tudják, hogy a TNT és a FedEx rendszerei 100%-ban visszaállnak-e majd a korábbi állapotra.
4 hozzászólás

Anubis

8 éve, 7 hónapja és 16 napja

A FedEx vette meg az évek óta pénzügyi válsággal kűzdő TNT-t. A Petya a TNT számítástechnikai rendszereit érintette, a FedExet nem. Amiben igazad van, a FedEx valóban nem lesz már sohasem olyan, mint volt. Ennek az amerikai gyökerű innovatív világcégnek olyan informatikai hálózata van, ami eddig sem volt mérhető semmi máshoz. Több olyan találmányuk volt, ami példaértékű volt a saját iparágukban, köztük az is, hogy ők találták ki a barkódos küldeménykövetést is. Nem beszélve arról, hogy a működési modelljük, a kerékagy és küllői rendszer, rengeteg más vállalkozást is inspirált. Naponta több millió küldemény útját tudták szervezni, regisztrálni, követni. Elképesztő nagy légitársaság, 670 repülőgép, 400 000 dolgozó, hatalmas szervezet és számítástechnikai háttér van mögöttük. Az amerikai cégek között is mindig a legelismertebbek között van a
FedEx. Ismerve őket, csak jól és megerősöve tudnak ebből kijönni. A számítástechnikai hálózatuk, rendszerük eddig is atombiztos volt, ettől a Petyustól a TNT-é is az leszmosolygó smiley abban biztos lehetsz, hogy a legtutibb technológiát fogják alkalmazni ezentúl a TNT-nél is. Én fogadni merek erre.

válasz erre

Kileah

8 éve, 7 hónapja és 18 napja

"a TNT és a FedEx rendszerei 100%-ban visszaállnak-e majd a korábbi állapotra"

Biztos hogy nem. Nyilván minden adatot lehetetlen visszaállítani vagy pótolni.

válasz erre

inkognito

8 éve, 7 hónapja és 18 napja

Legalább rávilágított néhány hibára...

válasz erre

Mordorer

8 éve, 7 hónapja és 18 napja

Durva milyen hatása volt. meglepett smiley

válasz erre