A módosításnak köszönhetően a jövőben az utasok alacsonyabb tengerszint feletti magasságban a normális 4G-s és 5G-s hálózatokhoz csatlakozhatnak majd a tervek szerint, magasabb szinteken pedig az 5G-s lefedettséget speciális hálózati berendezéssel, úgynevezett "pikocellák" kiépítésével biztosítanák a szakemberek.
Thierry Breton uniós biztos úgy fogalmazott:
Az utóbbi években enyhítették a repülőgépeken azon a szabályon, hogy tartsuk a telefonokat "repülő üzemmódban". 2014-ben az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynöksége frissítette útmutatásait , és kimondja, hogy a légitársaságoknak nem kell megkövetelniük utasaiktól az üzemmód használatát a biztonság érdekében. Az Inflight 5G várhatóan nem okoz biztonsági problémákat, mert más frekvenciákat használ, mint a pilótafülke kommunikációjához használt frekvenciák.