A legfrissebb hírek szerint komoly leépítés jön a népszerű térképalkalmazásnál, melyet még 2013-ban vásárolt meg a Google 1 milliárd dollárért, ugyanis a keresőóriás szeretné integrálni a platformot hirdetési rendszerébe, aminek köszönhetően többek között nem lesz szükségük marketing kollégákra.
Először a CNBC írt arról, hogy egy vállalat e-mail szerint a következő időszakban több embertől is meg fog szabadulni a Google, miután a Waze-t áthelyezik a Google hirdetési rendszerébe. Arról nincsenek információk, hogy pontosan hány embert terveznek elbocsátani, de jelenleg több mint 500 alkalmazottja van a Waze részlegnek.
A Waze a The Verge-nek adott nyilatkozatában megerősítette az elbocsátásokat, és elárulták, hogy a vállalat továbbra is mélyen elkötelezett az egyedi márka iránt, valamint az önkéntesekből és felhasználókból álló virágzó közösségének a gyarapítása mellett. Annak érdekében, hogy a Waze hirdetői számára jobb, zökkenőmentesebb hosszú távú élményt nyújthassanak, megkezdik az alkalmazás meglévő hirdetési rendszerének átállását a Google Ads technológiára. Mindez azt jelenti, hogy az alkalmazás nem fog változni, csak a hirdetési rendszere.