Egy friss tanulmányban ugyanis kifejtették, hogy a földgázzal vagy hidrogénnel üzemelő gépjárművek sokkal kisebb mértékben károsítják a környezetet, mint az elektromos autók - legalábbis abban az esetben, ha nem a pillanatnyi működésüket vesszük alapul, hanem a teljes élettartam során felhasznált-, valamint az előállításhoz és a roncsok újrahasznosításához szükséges energia mennyiségét.
Mint az ADAC tanulmánya is kiemelte, ha az elektromos autók kizárólag megújuló energiaforrásból származó energiát használnának fel a töltéskor, akkor kisebb környezetvédelmi lábnyommal rendelkeznének, mint a földgázzal vagy hidrogénnel működő modellek, ez azonban egyelőre nem kivitelezhető.
A német autóklub jelentéséből kiderült, hogy a mai földgáz-üzemű autókat meghajtó biometán - melyet mezőgazdasági biohulladékból készítenek - környezetvédelmi szempontból egy olyan üzemanyag, amit egy kizárólag elektromossággal működő gépkocsi még jó ideig nem tud felülmúlni a jelenlegi energiatermelés mellett.