Hasonló üzenetet vettek észre a felhasználók az Instagram iOS alkalmazásában is. Ashkan Soltani technológiai kutató először szombaton vette észre az új felugró értesítéseket, de Dan Levy, a Facebook hirdetésekkel és üzleti termékekkel foglalkozó alelnökének blogbejegyzése szerint a vállalat edukációs jellegű üzenetként emlegeti ezt az újdonságot.
A felugró üzenetben az áll, hogy a más alkalmazásokból és webhelyekről kapott tevékenységelkre vonatkozó információkat arra használja a cég, hogy személyre szabottabb hirdetéseket jelenítsenek meg, ez pedig segít rajta, hogy a Facebook ingyenes maradjon, hiszen így támogatják azokat a vállalkozásokat, amelyek hirdetésekre támaszkodnak ügyfeleik eléréséhez.
NOTE: The Internet existed ?free of charge? well before the ?ad supported web? and will continue well after?#Adtech?s revisionist history that ?big tech? brought you the web is total fiction.https://t.co/hY9tz9uarT pic.twitter.com/qpSnAbn5nE
? ashkan soltani (@ashk4n) April 30, 2021