A Facebook beépítené az online újságokat a szolgáltatásba

2015. május 04.
5461
Figyelem! Ez a hír már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Figyelem! Ez a hír a régi androgeek rendszerből lett átmentve, ezért képek és szövegformázások hiányozhatnak belőle!
scrn profilja, adatai
scrn
A Facebook úgy igyekszik meggyőzni a nagy médiavállalatokat, hogy a közösségi oldalon keresztül terítsék tartalmaikat, hogy felajánlja nekik bizonyos hirdetések teljes bevételét ? írja friss riportjában belső forrásra hivatkozva a The Wall Street Journal.

A kiadók, nagy lapok természetesen már most is jelen vannak a Facebookon, ám itt csak linkeket kínálnak megjelent tartalmaikhoz, és ezek megnyitása, betöltése egy mobil eszközön több másodpercig is eltarthat.
 

Ennek kiküszöbölésére hozták létre az Instant Articles nevű kezdeményezést, amely úgy gyorsítaná fel a folyamatot, hogy a tartalmakat a kiadók feltöltenék a Facebook szervereire, így közvetlenül onnan lennének elérhetők. A forrás szerint az ilyen cikkek és videók ? többek között a BuzzFeed, a The New York Times és a National Geographic tartalmai ? már ebben a hónapban megjelennek a közösségi oldalon.

A nagy lapok már most is erősen függenek a Facebooktól, és kérdés, hogy akarnak-e még szorosabb kapcsolatot ? írja a Journal riportja, mely állítását egy akár megdöbbentőnek is nevezhető ténnyel támasztja alá: a nagy internetes lapok és kiadók netes forgalmának 60(!) százaléka a Facebook-linkeknek köszönhető. Hasonló eredményre jutott Amerikában a Pew Research Center: felmérésük szerint a válaszadók 48 százaléka a hírekhez a Facebookon keresztül jut el.

A forrás szerint a közösségi oldalnál úgy tervezik, hogy ha a kiadó a Facebooknál hosztolt oldalon értékesít hirdetési felületet, akkor annak teljes bevételét megtarthatná ? amennyiben a gazda szerez hirdetőt, akkor a szokásos módon 30 százalék járna nekik, 70 százalék a lapnak.

A részletek állítólag még kidolgozás alatt állnak, és több nagy kiadónak is komoly aggodalmai vannak azzal kapcsolatban, hogy a Facebookon hosztolt oldalakkal talán többet veszítenek, mint nyernek: pl. átadják a felület kontrollját a Facebooknak, illetve az igen fontos olvasói adatok is a közösségi oldalhoz kerülnek.

Forrás: The Wall Street Journal
nincs még hozzászólás