A Playstation a világ egyik legnépszerűbb videojáték konzolokat és játékokat gyártó vállalat, akiket most 5 milliárd fontra perelt be az Egyesült Királyságban közel 9 millió játékos, akiknél a túlárazott játékok és a játékon belüli vásárlások csapták ki a biztosítékot.
Alex Neill a fogyasztói jogokat képviselő személy azt javasolta a Sonynak, hogy kösse fel a nadrágot, mert ez kemény menet lesz. A frissen benyújtott kereset szerint a Sony kihasználta monopol helyzetét, ugyanis rávette a játékfejlesztő cégeket, hogy adják drágábban digitális termékeiket és a játékon belüli vásárlások árait is emeljék meg, hogy ezzel nagyobb profitra tegyen szert a cég.
A Playstation még 2016-ban közel 30%-kal emelte meg a játékok árait, aminek köszönhetően az ügyfelek az elmúlt hat évben 5 milliárd fonttal többet fizettek akaratuk ellenére a szolgáltatásokért és a játékokért. Most ezt a pénzt szeretné visszakérni az a több millió brit játékos, akik 2016. augusztusa óta a PS Store-ban vásároltak. A per nagy valószínűséggel évekig el fog húzódni, de Alex Neill kiáll a fogyasztók mellett.