Navitel T700 3G teszt - navigáció, tablet és ötezer kilométer

2017. szeptember 08.
52.7241
Figyelem! Ez a cikk már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
marco profilja, adatai
marco
Manapság nincs autó navigációs egység nélkül, a nyomtatott térképek kora már évekkel ezelőtt lejárt. A digitális megoldásokból ezerféle van, mindenkinek igénye és pénztárcája szerint választható gyárilag, vagy utólag beépítettet egység, extra funkciókkal vagy anélkül. Mindegyikben közös pont hogy tartalmaznak navigációs szoftvert, márpedig hogy ez milyen, az nagyon nem mindegy. Alapvető tulajdonság kell hogy legyen a könnyű frissíthetőség, a felhasználóbarát kialakítás és a könnyű bővíthetpség valamint az általános használat sem hátrány.


A legegyszerűbb és legkényelmesebb megoldás a beépített gyári vagy utángyártott fejegység, azonban ha ez egyszer bekerül, akkor biztosan csak drágán cserélhető, illetve nem frissíthető látványosan, amit beteszünk, az évekig ugyanúgy néz ki. Ha valaki cserélhető, könnyen más autóba telepíthető navigációt szeretne, akkor két dolog közül választhat a zsebében található mobilon kívül.

A dedikált (úgynevezett PND) egységek általában mindent tudnak ami a navigáláshoz kell, de a frissítésük macerás lehet (valahonnan letöltve USB-n vagy szakember segítségével), és közös tulajdonságuk hogy ahogy megvettük, úgy néz ki, nem fejleszthető. A tabletes megoldások ezzel szemben nagyon könnyen, valamelyik storeból frissülnek, az alapszoftver is könnyedén változhat és ezer más dologra használhatók a navi mellett.

Jelenlegi tesztünk alanya, a Navitel T700 3G ez utóbbiak táborát erősíti, hiszen egy Android alapú navigáció, tabletbe építve.

A 7 colos kijelző pont jó méret minden autóba

A 7 colos kijelző pont jó méret minden autóba


A T700 egy 7 colos IPS 1024X600px felbontású kijelzővel mutat nekünk utat, a hardveres specifikációkat tekintve pedig bőven meghaladja amit egy navitól elvárunk, hiszen az MTK8321 Cortex-A7 1,3 Ghz quadcore processzor és a 16Gb háttértár bőségesen elegendő a feladat ellátására - és természetesen azon túl is sok mindenre. A bluetooth, a wifi és a microSD slot megléte nem is kérdés, a dual sim kialakítás azonban már külön öröm lehet. Ami még érdekesség hogy elöl hátul kamera található, sőt a hátsó kamera mellett vaku is, így konkrétan egy teljes értékű tabletet is kapunk az eszközzel.

A teszt éppen kapóra jött, mert egy közel ötezer kilométeres, négy országot érintő roadtrip előtt álltunk, így garantálom, alaposan ki lett próbálva a kütyü minden élethelyzetben. Az autóba szerelt egységet mellőzve csak a T700 3G-re hagyatkoztunk az út során - és nem csak a navigációt vettük rajta igénybe. A dual simnek köszönhetően kapott egy telefonálásra és egy adatforgalomra alkalmas simet is a készülék.

Biztonsági okokból telepítettünk rá Google Maps-et (tulajdonképpen rajta is volt), a folyamatos zenehallgatás miatt Spotify-t, és megtömtük néhány - természetesen csakis legális forrásból származó! - filmmel a microSD-t. Emellett telepített Telenor myTV és Amazon Kindle biztosította az esti kikapcsolódást. Egyébként FM rádió is található a készülékben, ha valaki a normál rádióadásokat hallgatná.

Minimalista kezdőképernyő - gyorsan elérhető funkciókkal

Minimalista kezdőképernyő - gyorsan elérhető funkciókkal


Alapvetően egy navigációt mi másra is használnánk mint navigációra, így a mellékelt tappanccsal megkapta dedikált helyét a szélvédő közepén az eszköz. Mi fektetett módban használtuk, de természetesen forgatható és álló modba hajtható a mellékelt kiegészítőkkel. A kezelés nagyon egyzerű, tényleg könnyen forgatható, mégis stabil a tartókar.

Bekapcsoláskor az Android kezdőképernyőn a dedikált navigációs gombokat találjuk, négy alap - Térkép, Útvonal, Otthon és Munka - lehetőséggel. Ezek természetesen lecserélhetők igény esetén. A Térkép értelemszerűen a térképet mutatja, minden hasznos információval, az Útvonal pedig azonnal - az egyébként Térkép-ből is elérhető - útvonaltervezéshez visz. Az Otthon és a Munka nem kíván különösebb magyarázatot, első alkalommal persze ezeket be kell állítani.

A navi első bekapcsolásakor viszonylag lassan (1-2 perc) talált műholdakat, de később kiderült, ez csak a legelső bekapcsoláskor van így, utána bármikor elindítva az eszközt, pillanatok alatt rátalál a műholdakra. A T700 szoftvere beállítás után magyar nyelven kommunikál velünk, a bájos angol hölgy hangot pedig magyarul egy férfihangra tudjuk lecserélni, így Krisz szól majd hozzánk, mikor és merre menjünk.

A tartókar minden irányban könnyen forog

A tartókar minden irányban könnyen forog


Négy országon haladtunk át, a térkép frissességének köszönhetően a legkisebb utcákat is ismerte a navi, nem volt olyan hely, ahová ne találtunk volna oda. Ezzel szemben az autóba épített navigáció már elvérzett a sima bekötő utaknál is sokszor. A beállított célt szokás szerint többféleképpen tudjuk megközelíteni: a leggyorsabb és a legrövidebb utat használva, fizetős utakat elkerülve ésatöbbi.

A telepített szoftver a Navitel Navigator GPS & Maps, amit a Google Playből folyamatosan frissen tart a készülék, amint wifit vagy mobilnetet kap, már szedi is az aktuális verziót. A szoftver számtalan beállítást kínál, a felsorolás gyakorlatilag értelmetlen lenne, hiszen egyszerűen mindent be tudunk állítani a legapróbb részletekig - legyen szó a felületről, a navigációs tulajdonságokról, vagy épp az eszköz viselkedéséről.

A térkép 2D és 3D nézetben is állítható, a megjelnítés lényegretörő és egyszerű. A térképet használva könnyen elérhető minden lehetőség, új célpontot állíthatunk be, elérjük a beállításokat, kereshetünk a közelünkben érdekességeket és természetesen egyszerűen mutathatja is a kijelző hogy éppen merre járunk. Az aktuális útinformációk, balesetek, építkezések folyamatosan frissülnek, gyakorlatilag percrekészek.

A felső menüsor állított helyzetben is sok infót ad

A felső menüsor állított helyzetben is sok infót ad


Beállított útvonal esetén a képernyő bal oldalán folyamatosan látjuk a következő pontot, a hátralévő távolságot és időt, valamint kisebb kiegészítő információkat. A képernyő jobb szélén található az aktuális út sebesség korlátja, a nagyítás, a 2D/3D átállítás és itt látjuk a felbukkanó akadályokra figyelmeztető információkat is. Ezekre klikkelve bővebb információt kapunk, valamint elkerülő utat választhatunk.

A kijelző felső részén találunk még piktogramokat, ezeken különféle információkat kapunk a GPS állapotról, hangerőről, üzenetekről, töltöttségről, és az aktuális útvonalról is érkezhetnek ide kiegészítő adatok. Itt látjuk az aktuális útvonal várható forgalmát színekkel jelölve: tiszta-e az út, fennakadás van vagy csak lassabb a forgalom a megszokottnál.

A felső sorban látjuk azt is ha valamihez frissítés érkezett. Én ezt azonnal szerettem volna kihasználni, azonban olyan óriási adatbázist kapunk a Navitellel, hogy nem tudta a teljes térképbázist frissíteni, mert egyszerűen nem volt hely. Így töröltem Albániát, Fehéroroszországot és Izlandot, ahová biztosan nem megyek autóval mostanában. Remélem, engedi újra letölteni őket...

Nem lehet vele eltévedni, mindent ismer

Nem lehet vele eltévedni, mindent ismer


A Navitel egy sor saját szolgáltatást is fenntart egyébként, amelyek leginkább a WaZe-t használóknak lehetnek ismerősek. Ilyen a forgalmi információ, a Friends (Naviteles ismerőseinkkel talákozhatunk vele realtime), az Events (fennakadások, különleges helyzetek), az időjárást mutató Weather (négy napra előre), az SMS - amivel ismerősök üzenhetnek egymásnak és a News, ami köülönleges eseményekre hívja fel a figyelmünket. Mi ez utóbbival sikeresen szaladtunk bele egy utcai bálba.

Ezen kívül a Navitel Cloud szolgáltatás tárolja a megtett útjainkat, emlékeinket, minden olyan információt, amit esetleg egy másik Navitel egységbe költözve (vagy telepítve azt egy mobiltelefonra) nem kell nulláról elkezdenünk gyűjteni. Áthozza a kedvenc helyeinket, vagy épp amiket megjelöltünk valamiért. Nagyon hasznos.

Ami kiegészítésként jól jön, a kamerák elöl és hátul. Manapság rengeteg rögzítő kamera kapható az autókba, amit sokan használnak is, ezzel már nem egyszer döntő bizonyítékot sikerült szerezni egy-egy baleset, vagy veszélyes helyzet esetén - megelőzve hosszú rendőrségi folyamatokat. A T700 hátulján egy 2 megapixeles szenzor kapott helyet és természetesen ez tökéletesen használható videó felvételére is, miközben az elülső képen a navigációt (vagy bármi mást) használjuk. Persze ez elmarad a dedikált kameráktól, de szükségmegoldásnak tökéletes.

A kamera útközben a közlekedés rögzítésére is kiváló

A kamera útközben a közlekedés rögzítésére is kiváló


Az elülső kamera pedig akkor jön jól ha az ember haza akar szólni a családnak, ilyenkor Skype - vagy Viber, kinek mi - bekapcs és már indulhat is a kommunikáció, akár vezetés közben is hiszen a kezünk szabad marad. Persze "csak" telefonálásra is használható, a beépített speaker kihangosítja a beszédet, de a bluetooth révén az autó hangrendszerére is csatlakozhatunk. Ez a szenzor 0,3Mp, ami éppenhogy kiszolgálja a feladatot, de ne feledjük: ez egy navigáció.

Mi nem egyszer használtuk a fenti funkciókat, hiszen sokkal kényelmesebb mint előkeresni a telefont a zsebből. Ha valaki roadtripezett már egy igazit - ahol előre kiszámíthatatlan helyeken csobban egyet az ember a tengerben vagy azt sem tudja még merre megy a következő kanyar után, biztosan tudja mennyire értékelhető ezen lehetőségek megléte.

A nonplusultra viszont a hotspot. Bár a romaing "eltörlésével" alapvetően tudjuk használni az otthoni adatcsomagunkat, relatíve kevés olyan felhasználó van akinek egy hosszabb utazás során elég lenne az otthoni csomagja. A T700 kapott egy 30 gigás adatkártyát és voilá, folyamatos wifi volt az autóban heteken át.

Hátul ütésálló gumírozás borítja a T700-at

Hátul ütésálló gumírozás borítja a T700-at


Mivel egy teljes értékű Android eszközről van szó, így természetesen mindenre használható amire a mobilos OS egyébként is: szinkronizál folyamatosan a naptárunkkal, az emailjeinkkel, hanghívásokat bonyolíthatunk rajta és így tovább. Ezzel igazi társsá tud válni nem csak a hosszú utak során hanem a hétköznapokon is, hiszen ilyeneket a PND navigációk nem tudnak, az autókba épített gyári megoldások meg végképp nem.

Az Android Auto és az Apple CarPlay persze ismer hasonló megoldásokat, akár beépítve is, ezeknek alapfeltétele azonban hogy legyen egy telefon a zsebünkben amihez csatlakozni tud, anélkül majdnem működésképtelen.

A 2800mAh akkumulátor nem sokáig bírja aktív használat mellett, mi egy órát tudtunk belőle kisajtolni. A csomagban természetesen megtalálható az autós töltő szett is, amivel folyamatosan tápolhatjuk a kütyüt.

Örök frissítés egész Európára, szeretjük! :)

Örök frissítés egész Európára, szeretjük! :)


Ha érveket szeretnék keresni a T700 3G mellett, nem sokat kell törni a fejem: egy tabletbe épített navigáció rengeteg előnnyel jár a hétköznapi életben, a telefonba bejegyzett találkozónk azonnal felbukkan benne, ha épp szórakozásra akarjuk használni, csak egy gombnyomás és már megy is a tévé. Esténként levéve olvashatunk rajta és a gyerek is megnézheti a kedvenc meséjét.

A Navitel T700 3G jelenleg nagyjából 36 ezer forint környékén kapható, ennyiért pedig örök Európa térkép frissítést kapunk vele, ami egyértelműen kiváló ajánlattá teszi a készüléket. Ha emellé odatesszük, hogy mi mindenre használható az alapvető navigációs feladatokon túl, nem kérdés hogy ha valaki navigáció vásárlás előtt áll, komolyan fontolóra kell vennie a T700 3G-re váltást.

Egy biztos: nagyon megéri.
 
  • Funkciók
    9
  • Ár/érték
    9
  • Dizájn
    8
  • Hardver
    7

Megvételre ajánlott

83%
7 hozzászólás

marco

7 éve, 8 hónapja és 3 napja

Harder írta:
Nagyjából hol helyeznétek el ezt a navigációk piacán? Középkategória, vagy talán már magasabb?

Csak mert árban nagyon jó és tetszik is, volt már tablet alapú navim egyébként. Csak feltörték érte az autóm. szomorú smiley
Hogy őszinte legyek, nehéz megmondani. Nyilván nem egy iPad röhögő smiley de a célnak tökéletesen megfelel ahogy le is írtam. A térkép pedig nagyon friss és nagyon pontos, a beépített Garminomat rommá alázza. És az nem 36 ezer volt.

Szóval az ár / érték arány nem véletlen. kacsintó smiley

válasz erre

Harder

7 éve, 8 hónapja és 4 napja

Nagyjából hol helyeznétek el ezt a navigációk piacán? Középkategória, vagy talán már magasabb?

Csak mert árban nagyon jó és tetszik is, volt már tablet alapú navim egyébként. Csak feltörték érte az autóm. szomorú smiley

válasz erre

Porthos

7 éve, 8 hónapja és 7 napja

Nem csodálom hogy ilyen kiváló az ár / érték pontja. Ez nagyon jó vétel ennyiért.

válasz erre

VDemon

7 éve, 8 hónapja és 7 napja

Ez nagyon komoly cucc! meglepett smiley És brutálisan jó áron van! Tetszik! mosolygó smiley

válasz erre

TEchie

7 éve, 8 hónapja és 7 napja

Ez a dualsimes megoldás nagyon tetszik! Tudnak szimultán is menni vagy egyik és másik sim csak külön?

válasz erre

Kisfaludy82

7 éve, 8 hónapja és 7 napja

Nagyon jó teszt lett, én is örülök hogy navi is került az oldalra, remélem rendszer lesz belőle! mosolygó smiley

Komolyan még sosem gondoltam bele, miért is jók a tabletes navik, de tényleg, basszus ebben végülis minden benne van, ami mondjuk egy autóba szerelt fejegységben. Ennyiért meg meglepett smiley Uhh hát az én navim 110 volt és mp3 lejátszás az egyetlen extrája. röhögő smiley

válasz erre

Mordorer

7 éve, 8 hónapja és 7 napja

De jó volt ilyenről is olvasni az oldalon tesztet! mosolygó smiley Nekem most egy Garmin Drive 50LM van a kocsiban de nagyon buta szerencsétlen, pedig állítólag az egyik legokosabb. Ez jobb szerintetek?

válasz erre