Tudjuk le a száraz részét az egésznek, és csapjunk kapásból a lecsóba a specifikációkkal: természetesen az aktuális darab is Android operációs rendszert futtat - csakúgy, mint a T700-as -, egészen konkrétan a 7.0-ás iteráció dübörög rajta.
RAM szempontjából ugyanakkora értékkel dolgozik a T500, mint a T700, lévén 1 GB memóriával operál, belső tárhely tekintetében pedig 8 GB-os mérettel készültek a fejlesztés során. Persze, mint ahogyan a legtöbb ilyesfajta berendezést, úgy ezt is tudjuk microSD kártyával bővíteni, egészen 128 GB-ig tudjuk turbózni ezt a számot.
Minden szokásos tablet csatlakozó és kezelő a helyén van
A már jól bevált MTK8321 Cortex-A7, 1.3 GHz foglalja el a processzor helyét, a kijelző pedig egy 7 colos IPS, amely 1280X800-as felbontásban tárja elénk a látnivalókat. Apropó látnivalók: a pontosan jó méretekkel bír ahhoz, hogy ne legyen lesz azzal gondunk, hogy esetlegesen nem férnek ki rendesen, szellősen az elemek. Mindent tökéletesen szemügyre tudunk venni, ami felhasználóbarátság tekintetében abszolút kiemelendő. Ezenfelül persze van Wi-Fi, Bluetooth és Dual SIM támogatás is, no meg egy 3,5 milliméteres jack kimenet.
Nem kevés kilométert pakoltunk a tesztidőszak alatt a járgányba, melyben használtuk a szóban forgó tabletet, és mint a T700 esetében is, úgy most is nekiálltunk a szokásos szeánsznak: gyorsan felpattintottunk egy Spotify-t, egy-két filmet, nem kevés alkalmazást (köztük Vibert, Skype-ot, stb.), majd nekiveselkedtünk az útnak.
Gyorsan kiütközött a navigációs tabletek előnye a telefonos alkalmazásokkal szemben, merthogy a Navitel Navigator szolgáltatása sokkalta többrétűbb, mint mondjuk amit a Google Maps nyújtani képes, arról meg már nem is beszélve, hogy az esetek többségében pontosabb is.
Csak ebben dedikált navit is kapunk. Ilyen beltérben...
Itt fontos megjegyezni, hogy a Navitel nem véletlenül nevezi tabletnek az eszközt, a csomagban ugyanis nem találunk a szélvédőre rögzítéshez semmilyen perifériát, azt külön kell beszereznünk hozzá. Nekünk a T700 tartója tökéletesen megfelelt, így azzal teszteltünk.
Igény szerint tudjuk koordinálni, hogy milyen módon szeretnénk eljutni a kívánt célhoz, illetve akár a forgalmi dugókról is kapunk visszajelzést, persze ehhez elengedhetetlen az internetkapcsolat. Apropó térkép, most sem kell azzal bajlódnunk, hogy manuálisan mindig az aktuális verzióra frissítsük a Navitel Navigatort, hiszen amint van nethozzáférése a tabletnek, azon nyomban pattintja is le az update-et.
Az első bekapcsolást követően vár ránk pár percnyi várakozás (később már néhány másodperc szükséges csak), amíg talál műholdakat a ketyere, majd a virtuális asszisztens kiválasztása után (természetesen most is van magyar nyelvű hang) már meg is kaptuk az egészen letisztult dizájnt, de amennyiben nem vagyunk megelégedve azzal amit látunk, akkor a Navitel-termékek szinte már védjegyének számító, roppant részletes személyre szabási lehetőségek itt is tárt karokkal várnak minket. Szujó Zoltán hangja sem maradt ki, természetesen.
...és ilyen kültérben, direkt napfénynél
Szabadon váltogathatunk a két- és háromdimenziós megjelenítés között, amelyhez a váltást a képernyő jobb oldalán lévő gombbal tudjuk eszközölni, illetve még szintén ezen az oldalon fogjuk látni annak indikátorát, hogy a jelenlegi útpálya milyen felső határral bír sebesség szempontjából, no meg a közeli akadályokról is itt kapunk értesítést.
Továbbá persze a töltöttséget is figyelemmel követhetjük, az adott útpályáról is kapunk extra információkat, no meg a már jól ismert forgalom-színkódozás is visszaköszön, azaz hogy nyomon követhetjük, hogy mire számíthatunk, tiszta-e az út, dugó van-e, és a többi.
Bár alapvetően navigációs tabletről beszélünk, most sem maradtak el az olyan lehetőségek, mint mondjuk az időjárást előrejelző Weather menüpont, SMS-t is küldhetünk, a News fül alatt mindig értesülhetünk a legfrissebb információkról az útvonalak kapcsán, és persze ismételten vehetünk fel barátokat a névjegyzékbe.
Aki ismeri a Navitel Navigatort, annak minden ismerős lesz itt is
Telefonálásra is alkalmas a szóban forgó kütyü, mármint Viberen, Skype-on, WhatsAppon és egyéb kommunikációs applikációkon keresztül, és ha esetleg nem a beépített hangszóróval kívánnánk bajlódni, bátran rácsatlakoztathatjuk Bluetooth-on keresztül a járgányban dübörgő hangszisztémára a dolgot, és máris hallgatózhatunk jobb minőségben, de szerencsére a beépített hangszóró is bőven használható.
Na de jöhet a kérdés, hogy mi a helyzet a kamerákkal? Van rajtuk? Szerencsére igen, elől-hátul kapott egyet-egyet a T500 3G, a hátsó az egy 2 megapixeles, az elülső pedig egy 0,3 megapixeles darab, de vélhetőleg senki nem egy navigációs tablettel készül új profilképet lőni Facebookra. Nyilvánvalóan nem váltja ki a hátsó kamera az egy az egyben a menetrögzítésre tervezett készülékeket, viszont a célnak megfelel, bőven elfogadható képminőségben rögzít videót.
Sajnos ajánlott lesz folytonosan feszültség alatt tartani a T500-ast, merthogy egy töltéssel körülbelül egy-másfél órát képes működni, aktív használattal roppant gyorsan merül. Öröm az ürömben, hogy az Androidos operációs rendszer miatt elképesztően sokrétű felhasználásra alkalmas a navi, mint a már említett filmnézés, zenehallgatás, olvasás, emailek átnyálazása, és a többi.
Le kéne mosatni a verdát... Egyedül a Navitel T500 3G tiszta
A legfőbb különbséget az határozza meg tesztalanyunk és a T700 között, hogy míg előbbi nagyobb felbontású kijelzővel, addig utóbbi egy méretesebb belső tárhellyel bír, valamint van szélvédőre szereléshez minden. Örvendetes volt a szellős kijelzés a T500 esetében, de amennyiben mondjuk meg szeretnénk pakolni mindenfélével a tabletet, akkor előbb fogjuk elérni a limitet háttértár tekintetében, mint a T700-nál, már amennyiben nem akarunk microSD kártyával bővíteni.
Árban jóval a T700 alá lőttek, mivel átlagosan 20-22 ezer forintos vételáron már le lehet csapni a T500-ra, ezért cserébe valamivel gyengébb hardvert kapunk, valamint kispórólták a szélvédőre tapasztáshoz szükséges tartót is, viszont természetesen ehhez is jár az idők végezetéig az ingyenes térképfrissítés.